Jump to content

Axiom master og slave - hjelp til kabling


Wind_y_seila

Recommended Posts

Hei!

 

har en Axiom 12 som jeg ønsker å koble sammen med en Axiom 9 på fly. 
 

Det ligger fra før en Cat 5 kabel trukket. (Se bilde) finnes det noe sjanse for å kunne bruke denne kabelen til å koble master/slave i stedenfor å gjøre den megajobben med å trekke en ny raynet kabel?


IMG_1217.jpeg.a0d17d40ed396234a7afd6d49fe40530.jpeg

Link to post
Share on other sites

Been there. Done that. 

Det skal finnes overganger. Jeg trakk 10 meter ny. Brukte ikke overgang. 

 

Det går med et skrik, hvis du har trekkerør minimum 22mm innvendig og bruker trekketråd og silikonspray, og det ikke ligger andre kabler i røret. 

 

Ellers er det mulig å trekke ut eksisterende, og tape med "omlegg".

Windy type? 

 

@abbor vet best svar på ditt spm. 

 

20240218_175155.jpg.c387c93475e5fda78b3eada727c5826a.jpg

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Brukeren er gammel. Hadde windy før. Har en Storebro nå. 
 

Ledninger går i tjukke rør fra toppen, men det er trangt. Det blir skikkelig pain å trekke i de rørene tror jeg. Må bli noe på utsiden av rørene samt borre noen nye hull. 
 

Hvis det finnes overganger så hadde jeg spart forferdelig mye jobb.. 

Link to post
Share on other sites

Ser ut til å være Seatalkng(STNG) kontakter (se bilde i original post) Jeg har ikke peiling til hva de har vært brukt til. Men siden den går fra styreposisjon nede og opp til flybridge vil jeg anta at det er fra tidligere plottere. 

Link to post
Share on other sites

Ok, fant ikke nmea2000 kontakter med 6 pin, men fant lignende på seatalk når jeg googlet. 
 

uansett spørsmålet er det samme 😌. Kan denne cat 5 kabelen brukes til å koble Axiom 12 og 9 sammen i master og slave?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...