Belia Startet 10.Mars Del på Facebook Startet 10.Mars Jeg reinstallerer deler av det elektriske anlegget. Før hadde jeg en hovedbryter på pluss og en på minus på startbatteriet. Har tenkt at jeg bare trenger på pluss. Tenker jeg rett? Sitér dette innlegget Hilsen Belia Link to post
Belia Svart 10.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars Fint. Hva kan grunnen være til at det var både på pluss og på minus? Sitér dette innlegget Hilsen Belia Link to post
Jannmar Svart 10.Mars Del på Facebook Svart 10.Mars Belia skrev 10 minutter siden: Hva kan grunnen være til at det var både på pluss og på minus? Yrkesbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Mars Del på Facebook Svart 10.Mars Hulda kjører batteribrytere på pluss og minus. Det er for at det ikke skal være den minste mulighet for overslag/kortslutning. Samme med høy-amp sikringer. Dessuten bruker jeg ofte disse bryterne som 'splitter' for å kjøre høy strøm til flere plasser. Men fra baugbatteriet ut til ankerwinch og baugpropell har jeg kun en hovedsikring og en batteribryter. Jeg er ikke helt konsekvent. Hulda har flere strømkretser. Med litt forskjellige filosofier. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 10.Mars Del på Facebook Svart 10.Mars Belia skrev 41 minutter siden: Fint. Hva kan grunnen være til at det var både på pluss og på minus? Grunnen kan være at vedkommende har tenkt "For sikkerhets skyld". Alle "normale" feil som kan oppstå på en slik krets, kan man bryte med pluss-bryteren. Det er derfor ikke nødvendig med bryter på minussiden. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Mars Del på Facebook Svart 10.Mars Dreamer skrev 49 minutter siden: Grunnen kan være at vedkommende har tenkt "For sikkerhets skyld". Alle "normale" feil som kan oppstå på en slik krets, kan man bryte med pluss-bryteren. Det er derfor ikke nødvendig med bryter på minussiden. VHF og lensepumpe er vanlig å kople utenom hovedbryter. Har du bryter på minussiden kan du jo kople vekk disse også ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 5.April Del på Facebook Svart 5.April Husk at utgangspunktet her var startbatteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.