Jump to content

Er du fornøyd med raymarine axiom (pro)?


burger

Recommended Posts

Jeg gikk fra Garmin til Raymarin Axiom (ikke pro, men forskjellen er vel bare fysiske knapper). Jeg er mye mere fornøyd med Axiom og synes den har et mye bedre og mere moderne grensesnitt enn Garmin, men det koker nok først og fremst ned til smak og behag.

 

Tidlige versjoner av softwaren kunne kræsje og fryse iblant, men jeg har ikke opplevd det de siste par årene. 

 

Link to post
Share on other sites

Så en seilbåteier som solgte en Axiom PRO, men begrunnelse at den hadde for høyt strømforbruk. Han skulle bytte til vanlig axiom

Ellers så har jeg 3 slike axiom plottere. Har ikke fått så mye brukererfaring men imponert over brukegrensesnit og hvor enkelt det er å installere og sette opp. Minner jo veldig mye om PC verden. 

Link to post
Share on other sites

Har nettopp kjøpt Axiom 12 RV med Quantum 2 Doppler radar og giver Bronse CPT 120W. Navionics kart. 

Ikke ferdig montert, og ikke prøvd. 

Kartet i den gamle Garmin 4010 mener jeg er bedre enn "butikkversjonen" av Navionics, men skal sammenligne etterhvert. 

Følger denne tråden. 

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Har også kjøpt Axiom+ 

Tenker å bruke den sammen med en ipad via app og wifi. Har ikke innstallert ennå men kom frem til at det måtte bli beste løsning. Axiom+ har jo bra oppløsning så regner med den er grei å dele skjerm til ipad med slik at man kan være litt "overalt" og bruke plotteren. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...