Jump to content

XO 250 Open - Ingen med slike båter?


Rmoi

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg en XO 250 Open og søker da rundt på forum rundt disse båtene. Finner ufattelig lite i Norge på disse. Er det ingen/veldig få med disse i Norge? 

 

Personlig meget fornøyd med størrelse, fart og ikke minst sjøegenskaper. 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 2 timer siden:

Det er ingen forhandlere som vil selge de mer enn 2år på rad

Noen spesiell grunn til det?

 

Er jo ganske dyre/påkostede båter , noe som nok gjør de mindre utbredt.   

 

Bryggenaboen min hadde en 240 Cabin, godt fornøyd med den , helt til den sank ved brygga.   Tror ikke de fant årsaken..   Mener den båten havna i stavanger traktene etterpå...  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ivar skrev 23 minutter siden:

Noen spesiell grunn til det?

 

Er jo ganske dyre/påkostede båter , noe som nok gjør de mindre utbredt.   

 

Bryggenaboen min hadde en 240 Cabin, godt fornøyd med den , helt til den sank ved brygga.   Tror ikke de fant årsaken..   Mener den båten havna i stavanger traktene etterpå...  

 

Se på akterspeilet, laga i 4-5mm alu, 25mm lang plasthylse til motorboltene, så noen mm alu igjen, selv på 5år gamle båter så flekser akterspeilet som en 30år gammel with. Utenom det,så vet jeg faktisk ikke så mye utenom at det var så mye garranti arbeid at de slutta å selge de, nye importøren, godtok agenturet,

Hvis han starta på blanke ark og var fritatt fra alle garantisaker på båter som ikke er solgt via han, etter det jeg hørte av noen som solgte de nye back in the days. 

 

Men jeg har kjørt mye xo, synd de er så smale og det må flapses så mye for at båten skal ligge rett i sidevind/sjø. Også er det gjenskinn i rutene på hardtop båtene. 

 

MEN xo skal ha skryt for de dempa stolfestene sine.

Link to post
Share on other sites

Mener å huske det var en safety recall på XO ute  - mulig det var relatert til akterspeil..? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ivar skrev 32 minutter siden:

Mener å huske det var en safety recall på XO ute  - mulig det var relatert til akterspeil..? 

 

Det har jeg faktisk ingen ide om, har ikke satt meg så mye inn i det, nå er det kun 4stk xo igjen der jeg jobber mye og det er gutta glade for 

Link to post
Share on other sites

Mye jeg ikke har fått med meg her ser jeg. Dog har jeg testa i både finvær og grov sjø og den ligger rimelig bra uten for mye flapsing. Gamle AMT måtte flapses mye for å holdes stabil. 

Og har forstått at XO 250 har fått et stort løft opp fra de eldre 240 det var flere av. 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...