Rmoi Startet 14.Mars Del på Facebook Startet 14.Mars Jeg har kjøpt meg en XO 250 Open og søker da rundt på forum rundt disse båtene. Finner ufattelig lite i Norge på disse. Er det ingen/veldig få med disse i Norge? Personlig meget fornøyd med størrelse, fart og ikke minst sjøegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Mars Del på Facebook Svart 14.Mars Flotte båter, men er nok ikke mange av disse i Norge! hvilken motorisering har du? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Rmoi Svart 14.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars Jeg har 300 hk Evinrude. Sørger for godt drag, lyd og lekenhet tross størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Mars Del på Facebook Svart 14.Mars Det er ingen forhandlere som vil selge de mer enn 2år på rad Smale båter for spessielt intresserte, tåler mye sjø og skikkelig aktiv bruk av flaps, dyre i drift (L/Nm/ Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mars Del på Facebook Svart 14.Mars Eika skrev for 2 timer siden: Det er ingen forhandlere som vil selge de mer enn 2år på rad Noen spesiell grunn til det? Er jo ganske dyre/påkostede båter , noe som nok gjør de mindre utbredt. Bryggenaboen min hadde en 240 Cabin, godt fornøyd med den , helt til den sank ved brygga. Tror ikke de fant årsaken.. Mener den båten havna i stavanger traktene etterpå... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eika Svart 14.Mars Del på Facebook Svart 14.Mars ivar skrev 23 minutter siden: Noen spesiell grunn til det? Er jo ganske dyre/påkostede båter , noe som nok gjør de mindre utbredt. Bryggenaboen min hadde en 240 Cabin, godt fornøyd med den , helt til den sank ved brygga. Tror ikke de fant årsaken.. Mener den båten havna i stavanger traktene etterpå... Se på akterspeilet, laga i 4-5mm alu, 25mm lang plasthylse til motorboltene, så noen mm alu igjen, selv på 5år gamle båter så flekser akterspeilet som en 30år gammel with. Utenom det,så vet jeg faktisk ikke så mye utenom at det var så mye garranti arbeid at de slutta å selge de, nye importøren, godtok agenturet, Hvis han starta på blanke ark og var fritatt fra alle garantisaker på båter som ikke er solgt via han, etter det jeg hørte av noen som solgte de nye back in the days. Men jeg har kjørt mye xo, synd de er så smale og det må flapses så mye for at båten skal ligge rett i sidevind/sjø. Også er det gjenskinn i rutene på hardtop båtene. MEN xo skal ha skryt for de dempa stolfestene sine. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mars Del på Facebook Svart 14.Mars Mener å huske det var en safety recall på XO ute - mulig det var relatert til akterspeil..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eika Svart 14.Mars Del på Facebook Svart 14.Mars ivar skrev 32 minutter siden: Mener å huske det var en safety recall på XO ute - mulig det var relatert til akterspeil..? Det har jeg faktisk ingen ide om, har ikke satt meg så mye inn i det, nå er det kun 4stk xo igjen der jeg jobber mye og det er gutta glade for Sitér dette innlegget Link to post
Rmoi Svart 15.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars Mye jeg ikke har fått med meg her ser jeg. Dog har jeg testa i både finvær og grov sjø og den ligger rimelig bra uten for mye flapsing. Gamle AMT måtte flapses mye for å holdes stabil. Og har forstått at XO 250 har fått et stort løft opp fra de eldre 240 det var flere av. Sitér dette innlegget Link to post
Rmoi Svart 2.August Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August Da har jeg fått kjørt ca 70 timer med denne og er storveis fornøyd. Kunne vært mer stabil i sidelengs sjø, men det får en leve med. Det kanskje noen har erfaring med er propellvalg til denne. I dag står en RX4 15x22 på og fungerer generelt bra. Masse grep og skyter opp i fart, men får ikke mer enn 4950 rpm på den og den virkelig sliter i revers. Mener jeg burde få et par hundre omdreininger til. tips til gode alternativer? ønske mitt er mer toppfart og en mer håndterbar båt i revers. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.