Jump to content

Bredde på Nidelv 24 - 1984 modell


Nea123

Recommended Posts

Hei,

 

Vi har nylig kjøpt en Nidelv 24 - 1984 modell, og er i gang med å skaffe oss båtplass. Vi vet ikke hvor bred båten er, har fått oppgitt 2,85 m av selger men etter til googling/research lurer vi på om den er 2,62 m. Noen som vet? Har betydning for hvilken lysåpning vi går for.

Link to post
Share on other sites

Erik skrev 1 minutt siden:

Jeg hadde en nidelv 24 1982. Mener lysåpningen på båsen min den gang var 2.70

Mener dem jeg kjenner som har Nidelv 24, har en 3.25m båtplass brutto. Der er lysåpning mellom uteriggerne ca 2,95m. En 3.0m plass med lysåpning på  2,70 som du nevner, er vel noe i trangeste laget med fendere etc., men det går jo an.

Link to post
Share on other sites

Husk at oppgitt bredde er stort sett oppgitt på fenderlista! Noen båter har jo enorme fenderlister! samt at skrogene ikke er like brede ved vannlinja som ved rekka!  Tror lett du kan ha en båtplass med åpning 270-280. Utforming og høyde på utliggere har jo og betydning

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 7 minutter siden:

Husk at oppgitt bredde er stort sett oppgitt på fenderlista! Noen båter har jo enorme fenderlister! samt at skrogene ikke er like brede ved vannlinja som ved rekka!  Tror lett du kan ha en båtplass med åpning 270-280. Utforming og høyde på utliggere har jo og betydning

Enig med deg her. En plass med lysåpning på ca. 2,70m ,  går greit det.

Link to post
Share on other sites

LM 605 skrev for 1 time siden:

Enig med deg her. En plass med lysåpning på ca. 2,70m ,  går greit det.

Litt trangt, men det gikk. Isteden for fendere på båten brukte jeg bryggefender som var festet langs brygga. Det bygger mindre, og spretter ikke opp. Dollbordet stakk litt ut over utriggerne, så alle båtene bør ikke være like brede, da blir det trangt å komme ut. 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...