Jump to content

Motordeksel til Suzuki 350, på Finn


-morten-

Recommended Posts

Motordeksel Suzuki 350 | FINN torget

 

Hei jeg har en 300 med veldig oppskrapa motordeksel! Har lyst til å bytte det ut, men det koster 14-15000 nytt. skjelden det selges noe!  ser det selges et 350 deksel for 1500, dette må være svindel eller tull. verdien på dette må være minst 5-6000. sendte melding til selger men fikk ikke svar! passer vel neppe til 300 dette dekselet..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

57 minutes ago, index said:

Ser han har veldig gode tilbakemeldinger da. Men hvorfor ikke bare sparkle og lakkere opp det du har?

Det er enormt masse riper og sår, og skjønner ærligtalt ikke hvordan forrige eier har klart å vannskjøtte det sånn. Gamlebåten min var jo 22 år og motoren så nesten ut som ny!  Jeg har bestilt lakk, men kommer aldri til å bli like fint som originalt. det er svære klistermerker på sidene der det er hakk og sår over disse også, så kan ikke bare maskere ut merkene. værst er det jo i forkant der han har kjørt opp motor rett i støydekselet. er lerettstape over der nå, men har ikke kikka under. Ellers er jo båten nå nesten strøken etter en god del jobbing med pussing og polering, men De som kjenner meg vet at ikke jeg er komfortabel med så herpet motordeksel!  for noen er det sikkert flisespikkeri, for meg er det katastrofe!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 11 minutter siden:

 for noen er det sikkert flisespikkeri, for meg er det katastrofe!

 

Ja, det er vel så. For meg hadde det bare vært en motor som ikke blir stjålet så kjapt;-)

 

Jeg har faktisk lurt på å lakkere opp deksel og skifte dekaler på min gamle påhenger også, men slått det fra meg. Det har lite for seg å gjøre den mer attraktiv om den ikke skal selges. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er ikke ofte jeg sier dette, men sparkel og lakk er fine saker. Og jo, du får det like fint som nytt igjen hvis du er nøie :) har lakkert noen Suzuki deksler og somregel blir jeg litt høy på mestringsfølelse når jeg ser resultatet etterpå 

 

Hilsen en som hater sparkel og lakk 

Link to post
Share on other sites

16 hours ago, Eika said:

Det er ikke ofte jeg sier dette, men sparkel og lakk er fine saker. Og jo, du får det like fint som nytt igjen hvis du er nøie :) har lakkert noen Suzuki deksler og somregel blir jeg litt høy på mestringsfølelse når jeg ser resultatet etterpå 

 

Hilsen en som hater sparkel og lakk 

Har litt lite tolmodighet! har fikset mye riper med polering og maskin både på båter og biler, men de sårene og hakkene som er på dekselet er helt innpå.. så må pusse ned hele greia og fjerne de gigantiske klistermerkene, sparkle pusse og lakke, samt klarlakk. Har jo bestilt lakk, men ville gjort alt for en lettvint metode. prisen på ett nytt er jo 14-15000, helt hinsides!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Martine29f said:

Du får ta en"bringetråd" nedover til Eika. Da blir deksel sikkert "drit" kult, for å bruke nye uttrykk som har dukket opp her på Bp🙂

Må nok gjøres når båten står i hus på vinteren!. ev. få noen til å foliere! men blir sikkert like dyrt som nytt deksel! 

e27d171b635a101389655890622ff516.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hehehehehe, bringetråd nedover faktisk :p 

 

Men ja, det er litt jobb, men når selv folk som ikke er flinke med lakk eller som liker og jobbe med lakk, kan få det usyneligt så kan du det også :) 

 

Svart matt var badass da 

Link to post
Share on other sites

Jeg ville absolutt grovsparklet og foliert. Jeg fikk foliert midtkonsollen i bilen mattsvart (Mercedes insisterer på å ha en pianolakkutførelse som ser helt for j... ut med en gang noen har tatt på den), og det kostet vel rundt 1100 kroner. Det var med demontering av konsollen og alt. Jeg kan ikke tro at det koster mer enn to-tre høvdinger for en så pass enkel fasong som et motordeksel. Men det hender jo at jeg tar feil...påstår kona. :giggle:

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Mastiff said:

Jeg ville absolutt grovsparklet og foliert. Jeg fikk foliert midtkonsollen i bilen mattsvart (Mercedes insisterer på å ha en pianolakkutførelse som ser helt for j... ut med en gang noen har tatt på den), og det kostet vel rundt 1100 kroner. Det var med demontering av konsollen og alt. Jeg kan ikke tro at det koster mer enn to-tre høvdinger for en så pass enkel fasong som et motordeksel. Men det hender jo at jeg tar feil...påstår kona. :giggle:

Dream on!! de som folierer her jeg bor skal ha 6500 for et panser! 2000 for bare speil.  Motordekselet på en V6 er vel større i areal enn et panser vil jeg tro! samt mer oppdelt med luftinntak og delt toppdeksel Var et komplett deksel som solgtes for 6000 her på Finn tidligere om det ikke var svindel.. Om det koster 8-9000 er vi langt på veg med et nytt deksel

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Med litt innsats kan man faktisk få et godt lakkresultat som amatør med sprayboks, som @Eika er inne på. Er man ikke fornøyd med finishen kan man våtslipe og deretter polere opp - så blir det bra.

 

Eller så kan du jo høre med et lakkeringsverksted eller "smart repair" verksted hva de skal ha for å fikse skadene? Sikkert rimeligere enn å kjøpe nytt deksel.

Link to post
Share on other sites

Foliering av slike "småting" kan man nok fint gjøre selv. Oppskrift på youtube som vanlig :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev On 20.3.2024 at 8.14:

Motordeksel Suzuki 350 | FINN torget

 

Hei jeg har en 300 med veldig oppskrapa motordeksel! Har lyst til å bytte det ut, men det koster 14-15000 nytt. skjelden det selges noe!  ser det selges et 350 deksel for 1500, dette må være svindel eller tull. verdien på dette må være minst 5-6000. sendte melding til selger men fikk ikke svar! passer vel neppe til 300 dette dekselet..

Mener du det må være svindel (eller tull) bare fordi det er billig?

 

Jeg har selv iblant solgt ting på finn der jeg er usikker på hva som er rett pris og det i ettertid har vist seg at jeg nok har satt en litt for lav pris da det er veldig mange som er ivrige på å kjøpe til den prisen jeg har satt. men det betyr ikke at jeg er en svindler, bare at jeg har bommet litt på prisen (ikke jeg som selger dette motordekselet).

 

Forøvrig så står det at det er to små skader foran på det. Ene skaden synes jeg ser ganske stor ut da jeg ut ifra bildet får inntrykk av at motoren er blitt hevet til dekselet krasjer og blir most så alt sprekker opp. Basert p ådet man ser på overflaten så ser det ut so en skade som går tvers gjennom glassfberen og som jeg ikke vilel omtalt som liten. Men det kan jo selvfølgelig hende jeg tolker bildet feil og at  det bare er en liten skade i toppsjiktet der.

 

Men hvis det nå er slik jeg antar og er en dyp skade så er det vel ikke ås rart om den prises lavt. Da har man jo utelukket alle kjøpere som er som deg og har et deksel med smaskavanger som må byttes i et bedre og står egentlig bare igjen emd kjøperne som har msitet dekselet sitt eller virkelig har fått en diger skade og synes det er viktig at det er bedre. Det nytter osm kjent ikke å selge noe dårligere enn det kjøperen allerede har.

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 15 timer siden:

Foliering av slike "småting" kan man nok fint gjøre selv. Oppskrift på youtube som vanlig :saint:

Alt er mulig, men jeg tror du skal ha håndtert litt folie for å oppnå et vellykket resultat på dette motordekselet.

Mange bøyer og kurver i designet som kan skape litt utfordringer..

Link to post
Share on other sites

Olepo skrev for 11 timer siden:
Teerex skrev On 23.3.2024 at 1.32:

Foliering av slike "småting" kan man nok fint gjøre selv. Oppskrift på youtube som vanlig :saint:

Alt er mulig, men jeg tror du skal ha håndtert litt folie for å oppnå et vellykket resultat på dette motordekselet.

Mange bøyer og kurver i designet som kan skape litt utfordringer..

Bilkarosseri som folieres består stort sett av metallplater presset til en form som ikke revner plata. Dermed er den også egnet til foliering.

 

Et høyt og smalt motordeksel vil imidlertid bety at man enten må strekke folien mye på toppen så den kan revne, eller folde den sammen nede så det lett blir folder.

 

Så motordekselet har en form som lett skaper problemer ved foliering.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...