Lazyjack Startet 24.Mars.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2024 Hadde samme problem i fjor, den starter på en sylinder og den andre kommer etter 5-10 sekunder kinning. Når den etter hvert går på begge så går den fint og jeg oppnår maks turtall uten belastning. I vinter hadde jeg av toppen og slipte ventiler, de var forøvrig ikke var så gale. Sylindrene var OK med noe av honemønsteret fortsatt synlig. Begge dysene var inne til overhaling. De var bra og kun litt justering av åpningstrykket var nødvendig. Hadde planer om kompresjonstest men fant ingen som passet. Startmotor er ny og gir motor god fart ved start0forsøk. Da står jeg igjen med to muligheter: 1. Dårlig kompresjon på en sylinder 2. Feil på dieselpumpe som gir lavere innsprøytingstrykk på en av sylinderne Er 2 særlig sannsynlig eller må jeg bare anta at det er 1 som er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2024 Nei, det er to ting. Riktig dieselmengde til riktig tid. Kompresjon til spec. Så skal motoren starte momentant. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2024 Lazyjack skrev for 1 time siden: Hadde planer om kompresjonstest men fant ingen som passet. Husker du drev og styret med det. Tror jeg ville plukket opp den ballen igjen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 25.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2024 Komodo skrev for 18 timer siden: Husker du drev og styret med det. Tror jeg ville plukket opp den ballen igjen. Ikke noe å si på hukommelsen din @Komodo ?? Ja, jeg må nok på a'n igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2024 Tenkte å avslutte denne tråden med en konklusjon. Nå er motoren åpnet og mistanken om at startproblemene var knyttet til dårlig kompresjon viste seg å stemme. Denne motoren har nok vært utsatt for en hydro lock på et tidspunkt og den ene råden var slått skjev. Når motoren først var åpnet ble det byttet rådelagre, stempelringer og sylindrene ble honet. I tillegg viste det seg at blandebendet var dårlig så det ble også byttet. Delekostnader ble ca. 15.000. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2024 Takk for at du informerer om korleis det gjekk. 15 k med blandebendet er vel greittnok? Gjorde du alt arbeidet sjølv? Kva årsmodell er motoren, og er motoren salt- eller ferskvasskjølt? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2024 Det er en 2GM20F, dvs. ferskvannsljølt og den er fra ca 1995. Jeg satte det bort ellers ville hele sesongen gått er jeg redd? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.