Jump to content

Tønsberg/Vestfold - Midlertidig båtplass


M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Hei

 

Jeg trenger muligens en båtplass i området rundt Tønsberg, f.eks på Vallø for inntil to tre dager nå i vinter. Båten er 33 fot og 3,5 m. bred.

Gjerne med mulighet for landstrøm, som selvfølgelig gjøres opp for.

 

Er der noen som har båten på land og har ledig plass i noen dager?

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Er Tjøme Båtsenter noe for deg,Vrengensundet ? Hermod Haj treffer du på 333 92025 eller på 926 13 666. Et antagelig rimeligere alternativ er marinaen i Kjøpmannskjær,de har faste vinterplasser de leier ut. Har ikke noe tlf nummer dit men de har antagelig landstrøm.

Link to post
Share on other sites

Blir det vanskelig så ligger det endel båt i gjestehavna i Horten m/strøm .50 kr døgnet for strømmen , og det er vel det som er prisen av å ligger der noen dager bare . Det er billig og det er plass der . Så veit du det vaffal . Men vel noen som kan fixe noe i Tønsberg vis det er første valget ......

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Takker for svar...

 

Skal ha båten til Sølversen Plast på Ramnes for modifikasjoner og garantiarbeid. Blir kjørt på bil fra Tønsbergområdet, men er litt usikkert med når bilen kan komme + litt væravhengig når jeg kan komme til Vestfold. Tar sikte på uke 2, tirsdagen elns.

 

Havna og opptaksplassen bør helst være rimelig isfri så jeg ikke fryser fast og må bli til våren.....

Vrengen; er det isfritt thor?

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Aha, slik det ligger an. Du skal opp til Sølvers med båten din.

Med det været vi har nå om dagen, fryser det fort til rundt Tønsberg. Jeg ville satset på Sandefjord for der går fergene hele tiden og holder åpen råk. Det er ikke så mye lengre kjøring opp til Ramnes. Hvis du ringer havnekontoret i Sandefjord så blir det nok ei råd med både plass og strøm.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Hvis det kniper, kan du sikkert ligge på plassen min i Sandefjord noen dager. Der har det ikke vært is på noen år... Er rimelig sikker på at det strøm i stolpene hele vintern også ....

(lite klausul om bredde på plassen....)

 

Eller du kan ringe direkte til Morten Wegger på Tlf: 90602951 og spørre... Han har også egene vinerplasser som har bobleanlegg.

 

Ta kontakt hvis du trenger hjelp til noe.

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

..Ta kontakt hvis du trenger hjelp til noe.

 

Erik

 

takk, takk Majali.

Har fått litt innspill her, så jeg får se hva det blir til etterhvert. Korteste landveien mellom åpen sjø og Ramnes er vel muligens fra Melsomvik eller deromkring. Her er det kanskje is?

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Hvis det skulle bli vansklig på plassen til Majali utpå Thorøya.

Så er det jo også en mulighet å legge seg i gjestehavna i Sandefjord.

Der det iallefall garantert strøm, tror hele servicanlegget er åpent året rundt.

Vet det ligger noen båter i vinteropplag der, men fult er det ikke. Ring havnekontoret å hør med dem for å være på den sikre siden.

Lå der noen uker ifjor senhøst, tror jeg betalte 35,- pr. døgn. inkl strøm.

 

+ at hvis du skulle overnatte ombord så er det noen restauranter og puber innen 40 meters gange.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Nå er båten fortøyd ved Vallø Marina og venter på opptak.

 

Har hatt en kjempefin helg på sjøen med hele familien med avgang Stathelle på Fredag, overnatting i Nevlunghavn (god plass i gjestehavna!!), overnatting i Sandfjord Gjestehavn Lørdag og videre gjennom Vrengen til Vallø nå idag. Grått og kaldt ute, men 20+ og lunt inne :smiley:

 

Har hilst på endel fiskende Vestfoldinger på turen, og kanskje en og annen båtplassen-freak også? :sailing:

 

takk for alle tips

 

M/Y Ellen Marie

PS Krapyl; takk for tilbudet, men det ble altså ikke nødvendig

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...