larsand Svart 5.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2024 Da er båten endelig rengjort i alle kriker og kroker innvendig.. det er mye drit som legger seg i kriker og kroker.. ny plotter ble installert . Det ble en hybrid mellom innfelt og frittstående.. jeg har montert foten på en tilpasset kloss inne i rommet bak treplata.. slisset to spor så feste kommer 2 cm på utsiden av plata.. da kan jeg justere noen grader opp og ned i forhold til sol osv.. skipshunden godkjente sofaputene mens det ble vasket Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 10.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2024 Årets første langtur gjennomført… 1 natt i botnekilen på hvaler før vi satt snuta mot Strømstad… blåste friskt på torsdag så sjøen var grov over sekken.. men var aldri i tvil om nimbusen klarte å handtere bølger… sov 1 natt i Strømstad før vi dro videre til kyrkøsund på sørkoster.. der var det lunsj før vi dro hjem til Fredrikstad i 17 tiden. Holdt 18-19 knop å 3600 omdr hele veien hjem.. kjøling og motor fungerte knirkefritt👌 Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 2.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 Blitt noen turer etter sjøsetting å alt fungerer fortsatt bra. Har ikke like gode formidlingsevner som andre her på båtplassen men prøver å skrive litt.. i dag ble det en badetur med svoger og nevøer. Rederinnen og yngstemann var også med. Fikk prøvekjørt jolla litt å den gikk fortere enn hva som var komfortabelt. Men blir nok en vanesak. Har levert stolene til omtrekking men blir mer og mer i tvil om jeg skal sette de inn.. de svabergstolene jeg bruker nå er gode nok å sitte på å gir oss mer plass når vi ligger fortøyd.. mulig jeg lagrer orginalstolene å fortsetter å bruke disse Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 2.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 23.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2024 Byttet alt av forbruk til lithium den siste uken.. gikk fra 4x38 ah gel batterier til 2 x100 ah lithium. La inn en victron dc-dc lader mellom start og lithium. Koblet opp en victron smartshunt samt ny victron landstrømslader til forbruk.. hadde ett startbatteri stående i garasjen som ble installert v baugthruster. Før var det strekt kabler fra midtskips til thruster.. brukte de gamle kablene til å parallellkoble slik at jeg nå har 2 batterier til start/thrusterjaggu ble det nye seter ævv.. trekt om av Torp Møbeltapesering de gamle batteriene.. havner snart på Finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.