JoachimogMalene Startet 28.Mars Del på Facebook Startet 28.Mars Hei. Vi har endelig kjøpt oss sjekte igjen. Den skal hentes 1.mai og vil bli kjørt vannveien fra Tønsberg til Kilsund. Vi beregner 2 dager og håper å komme til Jomfruland første dagen. Båten er en risør 30 med en Tamd31 130hk motor. Hva bør en ha med av reservedeler? Impeller, filter osv. Spent på været vi får og gleder oss til å begynne på sjektelivet igjen:) Alle tips mottaes med takk:) Mvh Joachim Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
jørn Svart 28.Mars Del på Facebook Svart 28.Mars Grattis med ny båt :) Ville satt meg inn i hvordan gjøre de mest eliminere ting med motoren. Som bla hvordan lufte den, bytte dynamoreim etc og ulike fastnøkler, skraller osv. Ekstra dieselfilter, oljefilter og litt ekstra oljer til div motor og utstyr. Jeg har skåret opp noen gamle fendere som jeg har til nødrep av slanger sammen med slangeklemmer av ulike dim. Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 28.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars Takk for det og takk for nyttige tips. Ja, må ha en shopping tur og handle litt diverse. Båten kommer heldigvis rett fra service når vi henter, selv om det ikke er noen garanti for noe. Tar også med ymse verktøy jeg forhåpentligvis ikke får bruk for. Er ikke mer enn 10-12 timers tur hvis været er med oss. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Chiefengineer Svart 28.Mars Del på Facebook Svart 28.Mars JoachimogMalene skrev 18 minutter siden: Takk for det og takk for nyttige tips. Ja, må ha en shopping tur og handle litt diverse. Båten kommer heldigvis rett fra service når vi henter, selv om det ikke er noen garanti for noe. Tar også med ymse verktøy jeg forhåpentligvis ikke får bruk for. Er ikke mer enn 10-12 timers tur hvis været er med oss. Det ville nok vært mer verdt om den kom rett fra en helgetur der eier hadde brukt båten og utstyret i den samt kjørt motoren noen timer i marsjfart.... Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 28.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars Du har vel et poeng der:) vi får bare håpe den fungerer bra:) Også heller ta høyde for hva som kan skje og prøve å ha tilgjengelig de vanligste reservedelene. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Timmeeh Svart 28.Mars Del på Facebook Svart 28.Mars Status på dieseltank? Hvis mulig å inspisere før avg hvis det ikke er gjort på åresvis hadde jeg gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 28.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars Det skal absolutt gjøres. Vi har hatt vann og dieseldyr i den gamle sjekta. Ikke trivelig:) Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Furu Svart 1.April Del på Facebook Svart 1.April har samme motoren fra -89 bare uten aftercooler, du finner noen mindre manualer og større manualer i båtplassen arkivet, utrolig viktige Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
JoachimogMalene Svart 3.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai Takker for tips til manualer. Det er kjekt å ha. Nå blir det henting i morra. Satser på Tønsberg-Jomfruland i morra og Jomfruland-Kilsund på søndagen. Ser ut som vinden er på vår side. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Faxen Svart 4.Mai Del på Facebook Svart 4.Mai Det var smart å datere filter bytte. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.