Jump to content

viksund 880, vann på dørk


joepoe

Recommended Posts

noen kloke hoder her inne som kjenner konstruksjonen av innvendig skrog på eldre viksund? (tror den heter Futura 880) Kjøpte båten i fjord, og har kost meg masse med den. Har ikke kommet så langt å få fikset noen vinduer, som jeg vet lekker litt. Men, det har ikke vert noen problem for bruken. (mange netter i uthavn i fjord.) Da båten ligger ute hele året, tappet jeg ut ferskvannstanken før vinteren. Jeg lot den renne ut i skutebunnen, hvor den er montert babord om motoren oppunder dekk. Men, oppdaget da at vannet ikke rant ned i kjølen, men ble værende mellom noen forsterkninger i skroget. Disse var jo ganske grunne, og i tillegg inndelt på tvers med noen små hull for drenering langskips, så det ble bare liggende vann til ca. 7-10 cm, så randt det i kjølen.  Kunne ikke se noen tette hull i den langsgående forsterkningen mot kjølen, så jeg tenkte at det vannet som lå igjen, ville skvalpe ned over tid.  Men, for noen uker siden, da jeg var nede for å se til båten, var det kommet vann på dørken i kabinen. Den ligger jo sikkert en halv meter lavere en den selvlensende dørken ute. Jeg lenset båten helt tom, og tørket opp vannet på dørken inne. I dag ordnet jeg med tilgang til strøm, og tok med en vannsuger, for å få ut alt vann. Var fortsatt litt vann helt akter i kabinen, men ikke mye vann i kjøl. Fant jo etter hvert ut at det ikke er noen tilkomst til under dørk i kabin. Alt var lukket med heldekkende vinyl. Hadde ikke målebånd, men følelsen sa at det var dypere en skvalpeskottene akter. Blir jo litt av en jobb, hvis så er tilfelle... Noen her inne med kunnskap?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...