Jump to content

Bulker i skroget på Buster Magnum etter vinterlagring


Båtbulk

Recommended Posts

Hei, er det noen her inne som vet hvordan båter blir flyttet fra en henger som blir brukt til å ta båten opp fra vannet og fraktet til lageret der den står på vinteren?

Jeg hentet nettopp båten og det er to symetriske bulker som om noe har klemt på begge sider av båten. Er det noen som kjenner til et system for å «dra» båten av hengeren til f.eks en isopor krybbe? Bulkene er jevn, ca30-40 cm lang og 3-4 cm dyp.

Link to post
Share on other sites

Båtbulk skrev 47 minutter siden:

Hei, er det noen her inne som vet hvordan båter blir flyttet fra en henger som blir brukt til å ta båten opp fra vannet og fraktet til lageret der den står på vinteren?

Jeg hentet nettopp båten og det er to symetriske bulker som om noe har klemt på begge sider av båten. Er det noen som kjenner til et system for å «dra» båten av hengeren til f.eks en isopor krybbe? Bulkene er jevn, ca30-40 cm lang og 3-4 cm dyp.

Det finnes mange forskjellige metoder. Er det reoler der du har båten eller lagres de på bakken?  Noen bruker lange gafler og løfter båten bakfra, noen har stropper. Hvis båten ikke står i reol blir båten som regel bare trukket av bakover uten løft. 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 10 minutter siden:

Kom med bilde, hilsen en som har løfta flere hundre båt og som også har måtte gratis overtid sånn at kunden ikke skulle se det. Så med andre ord har jeg sett noen løfte skader 

Legger ut om ca 14 dager. Gleder meg til svar.

Link to post
Share on other sites

On 3/29/2024 at 11:28 AM, pipe said:

Kanskje det er brukt løftestropper uten løfteåk på gaflene på en truck?
Legg ut noen bilder

I så fall kvalifiserer det til juling!!  Ingen får komme i nærheten av min båt uten tilstrekkelig løfteøk/sprederbom

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 2 minutter siden:

I så fall kvalifiserer det til juling!!  Ingen får komme i nærheten av min båt uten tilstrekkelig løfteøk/sprederbom

 

Men nå har jeg observert sikker 5000 løft de siste årene og jeg telle på 2 hender at jeg har fått noen måjobber at det. 

 

Fortell meg ett annet yrke det er såååå lav ulykkes statistikk i 

Link to post
Share on other sites

Båtbulk skrev On 29.3.2024 at 11.23:

Hei, er det noen her inne som vet hvordan båter blir flyttet fra en henger som blir brukt til å ta båten opp fra vannet og fraktet til lageret der den står på vinteren?

 

Spør heller de som har flyttet båten din om hvordan de gjorde det, så skjønner sikkert både de og du umiddelbart om skadene har sammenheng med denne flyttingen.

Verre er det ikke. Det går an å snakke med folk. 

Link to post
Share on other sites

Jannmar skrev 1 time siden:

 

Spør heller de som har flyttet båten din om hvordan de gjorde det, så skjønner sikkert både de og du umiddelbart om skadene har sammenheng med denne flyttingen.

Verre er det ikke. Det går an å snakke med folk. 

Ikke rart det er krig i verden når man ser innstillingen til enkelte.

 

Her nevnes både juling, skadebot osv. Kommunikasjon mellom avtalepartene er derimot ikke nevnt som et alternativ...

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev for 3 timer siden:

Ikke rart det er krig i verden når man ser innstillingen til enkelte.

 

Her nevnes både juling, skadebot osv. Kommunikasjon mellom avtalepartene er derimot ikke nevnt som et alternativ...

 

Det er vel eit stykke frå skadebot til krig:-)

 

Når ein øydelegg noko som tilhøyrer andre er det rimeleg sivilisert å betala for reparasjon av skaden.

Link to post
Share on other sites

Ask skrev for 3 timer siden:

 

Det er vel eit stykke frå skadebot til krig:-)

 

Når ein øydelegg noko som tilhøyrer andre er det rimeleg sivilisert å betala for reparasjon av skaden.

For ikke nevne det å beklage og si i fra på en skikkelig måte men med forbilder som bulke jens er det ikke rart vi har kommet ditt vi er i dag,

Link to post
Share on other sites

Jannmar skrev On 30.3.2024 at 16.21:

 

Spør heller de som har flyttet båten din om hvordan de gjorde det, så skjønner sikkert både de og du umiddelbart om skadene har sammenheng med denne flyttingen.

Verre er det ikke. Det går an å snakke med folk. 

Støtter deg med kommunikasjon direkte. Jeg vil bare se om jeg er på jordet eller ikke for det kan ende opp med at de ikke vil ta i mot båten og da har jeg ikke vinterlagring. Ville egentlig bare innhente litt informasjon før jeg prater med dem på en ordentlig måte,

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...