Jump to content

Dreneringsrør som kabeltrekk


Boywonder

Recommended Posts

Jeg har planer om å støpe inn et vanlig dreneringsrør som et kabeltrekk fra styrekonsoll og ut i rommet bak i seajeep'en jeg holder på å bygge. Det jeg lurer på er:

Tror dere et slikt rør vil holde? Hadde opprinnelig tenkt å bruke en vannpåfyllingsslange, men de er vanskelige å få tak i over 2 tommer...

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Joda, jeg har tenkt på det, men et dreneringsrør går det an å bøye, så jeg tenkte at det enkleste var et slikt. Da kan jeg ha det i et stykke og slipper å bruke et bend. Jo færre steder det kan lekke.. :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Joda, jeg har tenkt på det, men et dreneringsrør går det an å bøye, så jeg tenkte at det enkleste var et slikt. Da kan jeg ha det i et stykke og slipper å bruke et bend. Jo færre steder det kan lekke.. :rolleyes:

Mnja, ville vel ikke vært så redd for lekkasjer i avløpsrør f.eks. De holder da i årevis.

Er forresten ett dreneringsrør tett? Trodde det var masse huller i det jeg for dreneringens skyld, eller er jeg på viddene her?

Link to post
Share on other sites

Til kabling er det en fordel å bruke rør som har glatt innside. Den riflete innsiden sliter på kablene over tid. Glem rørleggeren, han er "grovsmed" i denne sammenhengen, ta heller turen til en EL-grossist, og kjøp fleksible trekkerør. Finns i størrelser fra 15 mm til så store at du kan stikke hue inn i dem :wink:

Redigert av Kapteinen, han uten båt! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg skal bare ha gjennom hydraulikkslanger, vaiere og noen ledninger, så jeg satser på at det skal gå med dreneringsrøret jeg har kjøpt. Jeg tester det før jeg fester det. Hvis det ikke går, kjøper jeg ett med glatt innside. :smiley: Takk for gode tips! :newyearcheers:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...