Jump to content

Dreneringsrør som kabeltrekk

Boywonder

Recommended Posts

Jeg har planer om å støpe inn et vanlig dreneringsrør som et kabeltrekk fra styrekonsoll og ut i rommet bak i seajeep'en jeg holder på å bygge. Det jeg lurer på er:

Tror dere et slikt rør vil holde? Hadde opprinnelig tenkt å bruke en vannpåfyllingsslange, men de er vanskelige å få tak i over 2 tommer...

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Boywonder skrev:

Joda, jeg har tenkt på det, men et dreneringsrør går det an å bøye, så jeg tenkte at det enkleste var et slikt. Da kan jeg ha det i et stykke og slipper å bruke et bend. Jo færre steder det kan lekke.. :rolleyes:

Mnja, ville vel ikke vært så redd for lekkasjer i avløpsrør f.eks. De holder da i årevis.

Er forresten ett dreneringsrør tett? Trodde det var masse huller i det jeg for dreneringens skyld, eller er jeg på viddene her?

Til kabling er det en fordel å bruke rør som har glatt innside. Den riflete innsiden sliter på kablene over tid. Glem rørleggeren, han er "grovsmed" i denne sammenhengen, ta heller turen til en EL-grossist, og kjøp fleksible trekkerør. Finns i størrelser fra 15 mm til så store at du kan stikke hue inn i dem :wink:

Redigert av Kapteinen, han uten båt! (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...