Hulda Svart igår klokken 16:07 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:07 Grunnen til at bildekk er sorte, er at gummien er full av aktiv sot. Jeg har jobbet på gummifabrikk. Gummi i gummistøvler er vel stort sett plast. Mine italienere setter ikke merker i dekket, detter ikke av, har ikke ståltupp og har så langt ikke sprukket. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 16:22 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:22 Hulda skrev 11 minutter siden: Grunnen til at bildekk er sorte, er at gummien er full av aktiv sot. Jeg har jobbet på gummifabrikk. Men grunnen til at aktiv sot blir tilsatt har vel å gjøre med å redusere nedbryting pga lys ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart igår klokken 16:28 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:28 Slitestyrke. Det er luftens ozon som er gummiens største fiende. Nå har det vært noe fremgang på gummifronten siden jeg sluttet i 1978. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 17:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:18 Gummistøvler er suverene om du ikke blir svett, og ikke fryser lett på beina. For de fleste er de dårlig løsning for lange økter. Store støvler med plass til mye isolasjon (sokker) hjelper, men før eller siden blir isolasjonen fuktig. Gummistøvler er tette begge veier. Forskjellen på gummistøvler og jålestøvler er pustbarhet. Jeg påstår ikke at leverandørenes "guaranteed to keep you dry" alltid funker, men mange er bedre enn gummistøvler. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Hulda Svart igår klokken 18:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:15 For meg er jålestøvler like tette som gummistøvler. Det holder sånn 5- til 7 timer. Og det er lenge nok i dårlig vær. Jeg var rett og slett aldri fornøyd med mine fancy skinnstøvler. Nå har de gått til de evige jaktmarker i 'diverse brennbart'. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.