Jump to content

Verdivurdering ubrukt zf45a gir


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Det er mulig admin ikkje lar denne stå. Eg har hatt eit gir liggande i mange år, og dette skal selges nå.  Eg fann ikkje slik på finn for samanlikning.  Ønsker sjølvsagt mest mulig for det.   Giret er zf45a, utveksling 2,03.  Ubrukt.  Fortsatt stroppet på orginal halvpall.  Kan nokon hjelpe meg på vei ? 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Pris i Norge er ca dobbelt av resten av verden.

Du får det for ca 40 i EU. Hvs folk vil betale, er umulig å spå.

 

Kjøpte nettopp nye kontroll blokk til samme gir. 30K i Norge. Ferdig levert å momset inn, 15K fra EU. Samme er med komplett gir.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Om jeg hadde sett din tenkte annonse så ville jeg tenkt omtrent slik:

Nypris 80k men kan skaffes utenfra for 45k, gir en mellomting på ca 65k.
Får inntrykk at du har hatt det så lenge at det ikke finnes garanti igjen. Det vil jeg trukket 10k for. Jeg ville kjøpt for 55k hvis jeg måtte ha det.

Har du tid så bare la annonsen surre og gå, plutselig får du napp :thumbsup:
 

Link to post
Share on other sites

Hva sier produsenten om lagring? Vet det skal toppes opp med olje ved lengre lagring. Dette gjelder et gir som er i bruk. Om det gjelder nytt ubrukt gir vet jeg ikke, men det er noe jeg ville ha hatt klarhet i før en evt handel. 

Link to post
Share on other sites

Sjeldenutpå skrev for 11 timer siden:

Ønsker sjølvsagt mest mulig for det.

For meg er den verdt mindre enn hva jeg kan skaffe det for selv ved å kjøpe i fra en utenlandsk forhandler da denne har "fabrikkgaranti"
Men endel av den eldre garden vil sikkert betale ekstra for å kjøpe på finn,no isteden da de opplever att det er tryggest.
Så det er vel bare å prøve seg med noe rundt  55k på finn.no og se hva som skjer.
Når man skal selge noe skjeldent er jo selvfølgelig pris også en faktor men mer viktig er att noen har behov for det når det ligger til salgs.

Husker jeg hadde liggende en ny bosch starter i eske for en gammel MB motor på finn.
Plutselig etter en lang stund var det en som måtte ha så han brydde seg ikke med å prute.
Tror det fort kan bli historien her også.

Sett prisen 10k under hva man kan importere den for selv i fra en seriøs forhandler og ikke la deg prute med så blir den solgt.
Det er vel slik jeg ville ha gjort det men skal du ha mest mulig må du satse på de som ikke tør å kjøpe slikt i utlandet.
En liten kundegruppe blir derfor enda mindre men skal du ha mest mulig er det vel den gruppa du må nå.
Man trenger jo ikke mer enn en kunde så det er jo håp.

Link to post
Share on other sites

Sjeldenutpå skrev 35 minutter siden:

Så ein plass mellom 20 og 55 då.   Eg såg det var store prissvingninger på nett ja.  Norske forhandlere er absurd dyre på mange ting. 

Den Noske importør(KGK) tar seg jævla godt betalt ja.

De kjøper inn i Euro samme som den Danske importør gjør. Jeg fikk prisen fra de i DK i euro, som da med frakt/moms ble halve prisen av Norge. 

Det som kan trekke prisen på ditt opp, er om det har elektrisk Solenoid blokk, å ikke den mekaniske for wire skift.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 15 timer siden:

Om jeg hadde sett din tenkte annonse så ville jeg tenkt omtrent slik:

Nypris 80k men kan skaffes utenfra for 45k, gir en mellomting på ca 65k.
Får inntrykk at du har hatt det så lenge at det ikke finnes garanti igjen. Det vil jeg trukket 10k for. Jeg ville kjøpt for 55k hvis jeg måtte ha det.

Uuups - oppdaget plutselig at jeg hadde ett slikt gir på lager så da synes jeg at giret ditt er verdt 60K :giggle::cool::yesnod:

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 17 timer siden:

Uuups - oppdaget plutselig at jeg hadde ett slikt gir på lager så da synes jeg at giret ditt er verdt 60K :giggle::cool::yesnod:

Bare det ikkje blei sånn att begge sank i verdi siden det blei god tilgang:giggle:     

 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Sjeldenutpå skrev 13 minutter siden:

Kanskje du treff ein med dobbelinstallasjon som treng 2 nye gir ? :cool:

Jeg er på dramatisk fallende sosial ranking og ila utgangen på dette året er det noen med dobbeltinstallasjon som hilser på meg :cool: :cool:

(har vært borte 7-8mnd og det er godt å se at humoren fortsatt er der)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...