Jump to content

Navneskilt ENES 25


bjorn.bjerke@online.no

Recommended Posts

Har tatt av de originale skiltene på min Enes 25. Ser ut til at de er laget av tynnt aluminium eller lettmetall. Skal "male dem opp" slik at de blir fine. Bokstavene "ENES 25" er opphøyd og det ser ut til at de har vært umalt. Resten av skiltet ser ut til å ha vært svart. Tenkte å maskere bokstavene og spraymale resten. Hvilken maling bør man bruke som sitter? Bør man preparere før man maler? Etter at skiltet er malt tenker jeg å avmaskere og lakke klarlakk til slutt. Høres det ut som en bra plan?

Link to post
Share on other sites

Trur skiltene er laget av forkrommet presstøpt aluminium.

Skulle vi gjort noe med skiltene på vår Enes 25 ville eg renset de godt, fjernet irr og gammel lakk.

Er krom laget veldig dårlig ville det vert ønskelig med å få ny krom.

For svart ville eg brukt følgende fra Lakkspesialisten: (har god erfaring i jobbsammeheng med desse til bruk i maritimt miljø)

Spraymax 2K epoksy primer sort.

Spraymax 2K fill in svart blank.

Eventuelt Spraymax 2K Rapid Klarlakk over heile visst kromlaget ikkje er heilt bra.

 

Men nå sier Rederinnen at vi skal beholde patinan. Så da slipper eg den jobben. 🙂

 

Screenshot_20240406_223931_Gallery.jpg.6f81090443b1838d94ff38ac4913651b.jpg

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Takk for tips. Har da malt skiltet med svart spraylakk. Maskerte bokstaver først. Tenker å spraye klarlakk over når jeg har fjernet maskeringen. Legger ut bilde når jeg er ferdig👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...