__jallis__ Posted April 7, 2024 Share Posted April 7, 2024 Min Bavaria Cruiser 38 2008 kommer originalt med en sidemontert lås fra Rutgerson, se vedlagt bilde. Denne er nå utslitt og klar for utskifting, men det ser ikke ut for at denne modellen er i salg lenger? Om jeg uansett skal skifte lås vil jeg også se på muligheten for å få til en løsning som gir mulighet til å rulle inn, også om det er litt vind i genoa. Kanskje montere en liten ekstra vinsj? Noen som har tips/erfaringer å dele? Quote Link to post
Code0 Posted April 7, 2024 Share Posted April 7, 2024 Fra en briefing i bavariaklubben: Quote Link to post
J-Å Posted April 7, 2024 Share Posted April 7, 2024 Det er absolutt best å bruke en vinsjavlaster ja, det gir en mye sikrere låsing. Quote Link to post
seilofil Posted April 7, 2024 Share Posted April 7, 2024 Dette er en Rutgerson Fotblokk, de har den fortsatt, men i en mørk farge. Er forholdene ille legger jeg tauet på vinsjen på hyttetaket. For å sikre når jeg forlater båten legger jeg et halvkast over hendelen. https://www.watski.no/Fotblokk-i-kompositt-115L6 Quote Link to post
__jallis__ Posted April 7, 2024 Author Share Posted April 7, 2024 Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen. Da gjenstår det å bestemme se for "oppgradering", eller å bare fortsette med samme løsning som før! Quote Link to post
leopard Posted May 11, 2024 Share Posted May 11, 2024 Hei låner denne tråden litt, den ene av mine fotavlastere er utslitt. Det er til skjøtevogna til genoa. Jeg ser de leveres i 2 str. Hvordan ser jeg hvilken str jeg har. Quote Link to post
leopard Posted May 11, 2024 Share Posted May 11, 2024 Ja fant nå ut at det var str på skiva Quote Link to post
Arne Henriksen Posted May 13, 2024 Share Posted May 13, 2024 On 4/7/2024 at 2:01 PM, J-Å said: Det er absolutt best å bruke en vinsjavlaster ja, det gir en mye sikrere låsing. Og den kan stå i låst modus når du rever, så man ikke trenger å være redd for at det glipp ut igjen.. Quote mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts