__jallis__ Startet 7.April.2024 Link til dette innlegget Startet 7.April.2024 Min Bavaria Cruiser 38 2008 kommer originalt med en sidemontert lås fra Rutgerson, se vedlagt bilde. Denne er nå utslitt og klar for utskifting, men det ser ikke ut for at denne modellen er i salg lenger? Om jeg uansett skal skifte lås vil jeg også se på muligheten for å få til en løsning som gir mulighet til å rulle inn, også om det er litt vind i genoa. Kanskje montere en liten ekstra vinsj? Noen som har tips/erfaringer å dele? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 7.April.2024 Link til dette innlegget Svart 7.April.2024 Fra en briefing i bavariaklubben: Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 7.April.2024 Link til dette innlegget Svart 7.April.2024 Det er absolutt best å bruke en vinsjavlaster ja, det gir en mye sikrere låsing. Sitér dette innlegget Link to post
seilofil Svart 7.April.2024 Link til dette innlegget Svart 7.April.2024 Dette er en Rutgerson Fotblokk, de har den fortsatt, men i en mørk farge. Er forholdene ille legger jeg tauet på vinsjen på hyttetaket. For å sikre når jeg forlater båten legger jeg et halvkast over hendelen. https://www.watski.no/Fotblokk-i-kompositt-115L6 Sitér dette innlegget Link to post
__jallis__ Svart 7.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2024 Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen. Da gjenstår det å bestemme se for "oppgradering", eller å bare fortsette med samme løsning som før! Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 11.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2024 Hei låner denne tråden litt, den ene av mine fotavlastere er utslitt. Det er til skjøtevogna til genoa. Jeg ser de leveres i 2 str. Hvordan ser jeg hvilken str jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 11.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2024 Ja fant nå ut at det var str på skiva Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 On 4/7/2024 at 2:01 PM, J-Å said: Det er absolutt best å bruke en vinsjavlaster ja, det gir en mye sikrere låsing. Og den kan stå i låst modus når du rever, så man ikke trenger å være redd for at det glipp ut igjen.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.