Jump to content

Så var endelig dagen kommet da båten kom hjem fra verksted. Men hvor lenge var Adam i paradiset?


Roger og Olina

Recommended Posts

I starten av desember i fjor, så ble båten sendt til Tvedestrand pga skade på vindskjermen i høststormene som raste. Planen var at den skulle være der i ett par uker for å utbedre skaden. Så kom det masse snø og båten sto på utsiden av verkstedet. Da raste det snø fra taket der båten sto med det resultatet at targabøylen knakk bla. Båten ble så sendt til Grimstad for å utbedre skadene den fikk i Tvedestrand. Hele saken er lang og vond, så jeg hopper over det. Så var dagen kommet at båten skulle komme hjem. Helt topp, sjåføren manøvrerte hengeren på plass og løftet av båten. Jeg satte meg i bilen for å hente høytrykkspyler osv osv. For nå skulle det vaskes.

Men når jeg kom ned til båten igjen, så startet det å regne. Så i stede for å vaske på utsiden, så tenkte jeg å rydde og vaske litt innvendig. Jo takk! Det tok ikke lang tid før jeg så det var vann på dørken og ikke rent lite heller. Jeg tørket opp nesten en halv bøtte vann bak kjøleskapet. Jeg måtte få på en presenning. Når jeg holder på å legge på denne, så ser jeg at rekka på den ene siden er bøyd. Det var på den siden som snøen traff. I tillegg så er det lim rester opp etter siden av vindskjermen.

Nå er jeg lei hele greia for saken har vært lang og vond. Neste blir vel bobil… En servicemann fra firmaet det gjelder skal komme i morgen for å forsøke å tette vindskjermen og håper det lar seg gjøre. Men det lekker mellom lista og vinduene. Firmaet har jo hatt dette fra hverandre og limt det på nytt. Men nå frykter jeg at dette var en hastejobb så selv om det blir tett nå, hva blir det neste?

Har hatt båt siden jeg var 10-12år gammel og dette er min første forsikringssak. Forsikringsselskapet og takstmann har fulgt godt opp og der har det ikke vært noe problem.

Men nå er piffen litt ute av meg og jeg er bare redd for hva som blir det neste. For det har vært en del følgeskader og jeg er nå redd for at jeg bare ser starten på utfordringene.

Legger ved litt bilder fra i dag. 

1000002484.jpg.6ab58434d29d118ee41e50a513122e7f.jpg1000002485.jpg.75f3a699a13684b77db3f99e86b1ba03.jpg1000002486.jpg.797b1da242cc9b4fd7dbd7f0ecef02b7.jpg1000002488.jpg.6be5be135f66cf75d23b8079ab3b389e.jpg1000002490.jpg.53d526a3f37e01666818fda1ab376c8c.jpg1000002493.jpg.10124adb24273f554dd453008c9da9fa.jpg1000002497.jpg.0b895ccadcf9a055db361417d1bbdeb0.jpg

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 5 minutter siden:

Årner seg !

Helt sikkert! Men det skal ikke være sånn når du får noe tilbake etter å ha betalt for at det ikke skal være sånn! 

 

@Roger og Olina, håper og tror at dette blir ordnet og at sesongen gjennomføres på vann, og ikke på asfalt! Fysj! 

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Ser du har brukt den beste kranmannen, så det er bra. Kristen er dyktig. 

Håper det løser seg greit med lekkasjer.  Å så lenge du har en god dialog med forsikring,  så går nok dette veldig greit. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden:

Ser du har brukt den beste kranmannen, så det er bra. Kristen er dyktig. 

Håper det løser seg greit med lekkasjer.  Å så lenge du har en god dialog med forsikring,  så går nok dette veldig greit. 

Jepp, det er det ingen tvil om. Jeg ba spesielt om han når båten skulle fraktes. For han er forsiktig, hyggelig og dyktig :wink:

Link to post
Share on other sites

Hekri skrev for 4 timer siden:

håper og tror at dette blir ordnet og at sesongen gjennomføres på vann, og ikke på asfalt! Fysj! 

Ja, det håper jeg også. Ble litt motløs nå. For det har vært så mye. Men det løser seg vel for snille gutter :wink:

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 4 timer siden:

Er dette din bil nede til høyre, kan du trøste deg med at den ihvertfall er skinnende blank!

Joda, det er min bil. Takk for det, selv om den faktisk er ganske møkkete der..  Blir polering på bil når båten kommer på vannet. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Trist at det blir slik Roger og Olina og jeg føler med dere.

Er i samme situasjon selv.

Piffen er borte her også, men håper det beste.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Desverre mange av oss som har mista piffen og gleden av båt. 

 

for min del, så ødela de sprekkene her mye av gleden nå. Nærma oss ferdig med båten, plutselig helt tilfeldig så jeg noe jeg måtte dobbeltsjekke. Dette er en båt som skal gå meget fort IMG_20240409_120445.jpg.8765c0cac2d8cd0e21f29b2381ad7b11.jpg

IMG_20240409_124430.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...