function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Sjøkart til Lowrance elite FS


ReneNorge

Recommended Posts

Jeg kjøpte med en Elite FS ekkolodd. Da basemap er ubrukelig vil jeg kjøpe et kart. 
 

Lowrance viser til Cmap på nettsiden men jeg ser at Navionics+ også er kompatibel. 
 

Er noen av disse til å foretrekke? Garmin har 25% nå så da blir det 1250kr (nesten 30% billigere enn Cmap). Jeg har vurdert Cmap reveal/vision+ men tror ikke jeg vil betale så mye ekstra for litt flyfoto og tilpassede visninger. 

Link to post
Share on other sites

eapett skrev 58 minutter siden:

Har kjørt Navionics en del år nå på min Lowrance, jeg har ikke noe spesielt å utsette på selve kartet.  Men vurderer å prøve cmap.  Dette hovedsakelig grunnet Navionics krav om løpende abonnement for enkelte funksjoner i sammenheng med ekkoloddet.

 Takk for svar. Hva mener du med krav om løpende abbonement? 

 

Så lenge CMAP kartet er 30% dyrere enn Navionics vurderer jeg sistnevnte sterkt. Men dersom besparelse går opp i abbonementer etter 1 år er jeg ikke interessert i det. 

 

(Jeg fisker for øvrig 99% i samme område, så jeg vurderer også det billigste alternativ: Open sea map med Genisis live layer på toppen). Muligens dette er også det beste (mest detaljerte) valg?

Link to post
Share on other sites

Kjøper du kartet får du med 1år lisens + brikke. punktene i listen merket med 1,2 eller 3 krever gyldig lisens. kartet og brikken vil selvfølgelig fungere uten i ettertid.

 

https://www.navionics.com/fin/charts

 

Sitat

Cartography Subscription Solutions for Navionics-compatible Chartplotter Brands

  Navionics+ Platinum+
Coastal Content
Inland Content 44,000+
lakes
44,000+
lakes
Detailed Nautical Charts
Daily Updates1
Dock-to-dock Route Guidance 1,2
Plotter Sync1
Community Edits
Advanced Map Options1
SonarChartTM Live Mapping3
Relief Shading1   Via Chart Installer
Satellite Imagery1   Via Chart Installer
Aerial Photography  
3D View  
________________________________________________________________________________________________________
 
1 Subscription required.
2 Dock-to-dock Route Guidance is for planning purposes only and does not replace safe navigation operations.
3 Subscription not required for SonarChart Live mapping feature on some chartplotter models; requires latest chartplotter firmware release.

 

Link to post
Share on other sites

eapett skrev for 15 timer siden:

Kjøper du kartet får du med 1år lisens + brikke. punktene i listen merket med 1,2 eller 3 krever gyldig lisens. kartet og brikken vil selvfølgelig fungere uten i ettertid.

 

https://www.navionics.com/fin/charts

 

 

 

Takk igjen. Da blir det trolig Cmap for meg også.

 

Jeg ser forøvrig i manualen at Genesis live overlay kun fungerer med CMAP eller lowrance kart, så da er det egentlig et lett valg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...