Scotters Posted April 12, 2024 Share Posted April 12, 2024 Hei folkens, Skal renovere i kabinen/lugar til en 1976 Coronet 26 Family. Har revet ned alt gammelt skrogtrekk som var i veldig dårlig stand. Orignalt på taket var det limt rett på. Har lyst å lager takplater fra en slags tre materiale og limer skrogtrekk til det. Om noen vet tretype og tjukkelse jeg burde bruker for disse platene og eventuelt hvor kjøper? Hadde vært best med tre og lim (tipper det er en type kryssfiner eg trenger) som tåler litt fuktighet. Takk på forhand for info og tipps Mvh Oliver Quote Link to post
ansgar Posted April 12, 2024 Share Posted April 12, 2024 Jeg har benyttet 4mm kryssfiner Quote Link to post
Hekri Posted April 12, 2024 Share Posted April 12, 2024 Tenk kondensproblematikk - vurdér vannbestandig plate - sutak-plate? Godt råd: Ikke bruk kontaktlim til store flater med skrog/skott-trekk. Bruk lim som ikke tørker fort. Maritim har noe lim som tørker på ca 15 min. Da har du tid til å "dra ut" luftlommer. Quote Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Cheyenne Posted April 12, 2024 Share Posted April 12, 2024 Har også brukt 4 mm kryssfiner og lakkert alle sider. Deretter brukt Casco våtromslim. Har hengt i taket i allefall 15 år. Quote Link to post
Scotters Posted April 13, 2024 Author Share Posted April 13, 2024 Tusen takk for alle svar og god tipps. Skal bruker 4mm kryssfiner, lakkerer begge sider og kanter og bruker våtromslim. Tror det skal holder bra! Quote Link to post
Hekri Posted April 13, 2024 Share Posted April 13, 2024 Jeg erindrer at @Antilia også har et slikt prosjekt på beddingen........??? Quote Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
hermandotno Posted March 4, 2025 Share Posted March 4, 2025 Hei, jeg har flere steder i kabinen min hvor skrogtrekket har løsnet. Det må nok skiftes totalt på et tidspunkt, men i denne omgang nøyer jeg meg med å feste det der det har løsnet og i den forbindelse lurer jeg på hva slags lim jeg burde bruke?? Se bilder.. Quote Link to post
Recommended Posts