Scotters Startet 12.April.2024 Link til dette innlegget Startet 12.April.2024 Hei folkens, Skal renovere i kabinen/lugar til en 1976 Coronet 26 Family. Har revet ned alt gammelt skrogtrekk som var i veldig dårlig stand. Orignalt på taket var det limt rett på. Har lyst å lager takplater fra en slags tre materiale og limer skrogtrekk til det. Om noen vet tretype og tjukkelse jeg burde bruker for disse platene og eventuelt hvor kjøper? Hadde vært best med tre og lim (tipper det er en type kryssfiner eg trenger) som tåler litt fuktighet. Takk på forhand for info og tipps Mvh Oliver Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 12.April.2024 Link til dette innlegget Svart 12.April.2024 Jeg har benyttet 4mm kryssfiner Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 12.April.2024 Link til dette innlegget Svart 12.April.2024 Tenk kondensproblematikk - vurdér vannbestandig plate - sutak-plate? Godt råd: Ikke bruk kontaktlim til store flater med skrog/skott-trekk. Bruk lim som ikke tørker fort. Maritim har noe lim som tørker på ca 15 min. Da har du tid til å "dra ut" luftlommer. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Cheyenne Svart 12.April.2024 Link til dette innlegget Svart 12.April.2024 Har også brukt 4 mm kryssfiner og lakkert alle sider. Deretter brukt Casco våtromslim. Har hengt i taket i allefall 15 år. Sitér dette innlegget Link to post
Scotters Svart 13.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2024 Tusen takk for alle svar og god tipps. Skal bruker 4mm kryssfiner, lakkerer begge sider og kanter og bruker våtromslim. Tror det skal holder bra! Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 13.April.2024 Link til dette innlegget Svart 13.April.2024 Jeg erindrer at @Antilia også har et slikt prosjekt på beddingen........??? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.