function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Feil på selvlensesystemet.


Baatsynk

Recommended Posts

Har en eldre (98-modell?) skjærgårdsjeep. Det er 2 utløp for selvlensing av dørken, de går via slange til utløp i akterspeilet. I tillegg er det en lensepumpe i bunnen koblet via y-kobling til det ene utløpet. Pleier å la utløpene stå åpne når jeg forlater båten. Det har aldri gitt meg problemer.

Under en storm i fjor gikk båten ned mens den lå fortøyd til bryggen, i skjermet farvann. Forsikringsselskapet konkluderte med at tilbakeslagsventilen foran lensepumpen må ha sviktet og sluppet vann gjennom lenseutløpet via pumpen inn i bunnen av båten.

Det jeg lurer på er hvorfor skjedde det plutselig, (selv om været var heftig) etter at båten hadde fungert fint i halvannen sesong? Noen som har opplevd tilsvarende?

 

Link to post
Share on other sites

Hørtes ut som en dårlig løsning med utløp for lensepumpe under vann. Enveisventiler på lensepumper trenger bare et bittelite rusk eller issørpe for å slippe vannet tilbake.

Tror nok selskapet har rett her.

Pumpen bør ha utløp så høyt at det er godt over vann med tungt lastet båt.

Mons

Link to post
Share on other sites

Dette her høres ut som"lensepumpe-assistert synking"...

 

Mellom skrog og innerliner skal der i prinsippet ALDRI være vann så om du trenger lensepumpe der så ville jeg ha lett etter lekkasjer. 

 

Min gamle Askeladden 505 Excel sank i en storm for noen år siden og det var sjø som slo inn bakfra i mange timer og der kom inn litt vann for hver bølge gjennom utsparingen for styrewire. Det vil ikke skje igjen på min båt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...