MTufteland Startet 13.April Del på Facebook Startet 13.April Hei, har en Maxi 100 som skal på land, har ikke hatt den på land før i mitt eie. Jeg vurderer å gjøre arbeidet med å bytte tetning på rorgjennomføringen da jeg har observert antydning til lekkasje og mutter som jeg kan se fra innsiden ser ut som den er godt eiret. Klarer ikke å finne god nok informasjon på nett om hvilken type tetning denne båten har eller hvordan roret er satt sammen. Ser for meg at jeg må bytte mutter på innsiden, men vet ikke om dette er å få tak i. Setter pris på om noen kan dele erfaring og kan fortelle meg hva jeg har i vente. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April I min Maxi 108 var det en talgpakning med 4 mm "firkantet snøre". Den kan lekke litt om man ikke strammer litt av og til, men til slutt har man brukt opp pakningen og da må den byttes. Det er bare å skru av rorkvadranten, og så skru opp mutteren som klemmer ned på pakningen. Det så ganske likt ut som på bildet ditt. Jeg sleit mest med å få tak i riktig pakning, men fikk tak i til slutt hos Marna: https://butikk.marna.no/products/talgpakning-4mm-for-vannpumpe-04m Sitér dette innlegget Link to post
MTufteland Svart 14.April Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April Skjønner, det skal jo være grei sak. Men vet du noe om den mutteren, er det noe spesialgreier eller kan man erstatte med en vanlig mutter? Syns ikke tilstanden på mutteren ser så lovende ut. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Det var vel mer en hette enn en mutter. Min så ganske grisete ut på utsiden, men var helt fin inne. Så litt puss så var den så god som ny. Men det vet man jo ikke før man har åpnet. Sitér dette innlegget Link to post
MTufteland Svart 16.April Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April Skjønner! Takker for innsikt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.