Jump to content

Maxi 100, skifte pakning/lager rorgjennomføring


MTufteland

Recommended Posts

Hei, har en Maxi 100 som skal på land, har ikke hatt den på land før i mitt eie. 

Jeg vurderer å gjøre arbeidet med å bytte tetning på rorgjennomføringen da jeg har observert antydning til lekkasje og mutter som jeg kan se fra innsiden ser ut som den er godt eiret. 

Klarer ikke å finne god nok informasjon på nett om hvilken type tetning denne båten har eller hvordan roret er satt sammen. Ser for meg at jeg må bytte mutter på innsiden, men vet ikke om dette er å få tak i. Setter pris på om noen kan dele erfaring og kan fortelle meg hva jeg har i vente. 

IMG_20240325_134653.jpg

IMG_20240325_134627.jpg

Link to post
Share on other sites

I min Maxi 108 var det en talgpakning med 4 mm "firkantet snøre". Den kan lekke litt om man ikke strammer litt av og til, men til slutt har man brukt opp pakningen og da må den byttes. Det er bare å skru av rorkvadranten, og så skru opp mutteren som klemmer ned på pakningen. Det så ganske likt ut som på bildet ditt. 

 

Jeg sleit mest med å få tak i riktig pakning, men fikk tak i til slutt hos Marna: https://butikk.marna.no/products/talgpakning-4mm-for-vannpumpe-04m

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...