Jump to content

Kjemisk metall og aluminium

Mirapuerto

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter.

Er det noen som har gode erfaringer med å bruke dette «vidunderstoffet i flg leverandørene)? 
Mye utvikling har skjedd i løpet av de siste årene på dette område, men kan man stole på leverandørene? 

Mirapuerto skrev for 8 timer siden:

Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter.

Diesel trenger langt inn i aluminium fordi porene ofte er store, det gjør rengjøring krevende. Bortimot perfekt rengjøring er en betingelse for god binding med "multi-metall" uansett hvilken fabrikat du velger...

Da jeg hadde tæring i mine tankbunner, kontaktet jeg en produsent av slike stoffer direkte for å få råd.

Og rådet var ganske klart: aluoverflater som har vært belagt med diesel, er EKSTREMT vanskelige å få godt feste på - uansett hvor mye vask og rens og avfetting som gjøres. De frarådet rett og slett produktet sitt til rep av dieseltank.

Jeg kappet bort og fikk sveist i nye bunner. Angrer ikke på det. Tankene er vanskelige å få ut (må løfte ut motor først) så jeg er glad jeg slipper å gå og tenke på om i dag er den dagen det kjemiske metallet løsner så jeg må ut med dem en gang til....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...