Jump to content

Kjemisk metall og aluminium


Mirapuerto

Recommended Posts

Mirapuerto skrev for 8 timer siden:

Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter.

Diesel trenger langt inn i aluminium fordi porene ofte er store, det gjør rengjøring krevende. Bortimot perfekt rengjøring er en betingelse for god binding med "multi-metall" uansett hvilken fabrikat du velger...

Link to post

Da jeg hadde tæring i mine tankbunner, kontaktet jeg en produsent av slike stoffer direkte for å få råd.

 

Og rådet var ganske klart: aluoverflater som har vært belagt med diesel, er EKSTREMT vanskelige å få godt feste på - uansett hvor mye vask og rens og avfetting som gjøres. De frarådet rett og slett produktet sitt til rep av dieseltank.

 

Jeg kappet bort og fikk sveist i nye bunner. Angrer ikke på det. Tankene er vanskelige å få ut (må løfte ut motor først) så jeg er glad jeg slipper å gå og tenke på om i dag er den dagen det kjemiske metallet løsner så jeg må ut med dem en gang til....

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...