Jump to content

Kjemisk metall og aluminium


Mirapuerto

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter.

Er det noen som har gode erfaringer med å bruke dette «vidunderstoffet i flg leverandørene)? 
Mye utvikling har skjedd i løpet av de siste årene på dette område, men kan man stole på leverandørene? 

 

Link to post
Share on other sites

Hvis du kjenner mål på tank. Så kan jeg anbefale han som nettopp bygget mye tank til meg i plast.

 

PS: Har ingen annen forbindelse til han, enn at jeg kjøpte tank jps han via finn annonse.

 

Men kostet meg ca 1/3 av nye rustfrie tank.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Mirapuerto skrev for 8 timer siden:

Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter.

Diesel trenger langt inn i aluminium fordi porene ofte er store, det gjør rengjøring krevende. Bortimot perfekt rengjøring er en betingelse for god binding med "multi-metall" uansett hvilken fabrikat du velger...

Link to post
Share on other sites

Da jeg hadde tæring i mine tankbunner, kontaktet jeg en produsent av slike stoffer direkte for å få råd.

 

Og rådet var ganske klart: aluoverflater som har vært belagt med diesel, er EKSTREMT vanskelige å få godt feste på - uansett hvor mye vask og rens og avfetting som gjøres. De frarådet rett og slett produktet sitt til rep av dieseltank.

 

Jeg kappet bort og fikk sveist i nye bunner. Angrer ikke på det. Tankene er vanskelige å få ut (må løfte ut motor først) så jeg er glad jeg slipper å gå og tenke på om i dag er den dagen det kjemiske metallet løsner så jeg må ut med dem en gang til....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...