Mirapuerto Startet 14.April Del på Facebook Startet 14.April Hei. Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter. Er det noen som har gode erfaringer med å bruke dette «vidunderstoffet i flg leverandørene)? Mye utvikling har skjedd i løpet av de siste årene på dette område, men kan man stole på leverandørene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mawilu Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Kjemisk metall kan brukes til mye,men å lappe diesel tank vil jeg sterkt fraråde har det tæret hull i aluminium tank er der bare å bytte eventuelt sveise nye plater der det er ødelagt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Okkaby Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Hvis du kjenner mål på tank. Så kan jeg anbefale han som nettopp bygget mye tank til meg i plast. PS: Har ingen annen forbindelse til han, enn at jeg kjøpte tank jps han via finn annonse. Men kostet meg ca 1/3 av nye rustfrie tank. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Mirapuerto skrev for 8 timer siden: Jeg vurderer å bruke kjemisk metall i en drivstofftank(diesel) til å tette noen hull og ugjevnheter. Diesel trenger langt inn i aluminium fordi porene ofte er store, det gjør rengjøring krevende. Bortimot perfekt rengjøring er en betingelse for god binding med "multi-metall" uansett hvilken fabrikat du velger... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
julietkilo Svart 15.April Del på Facebook Svart 15.April Da jeg hadde tæring i mine tankbunner, kontaktet jeg en produsent av slike stoffer direkte for å få råd. Og rådet var ganske klart: aluoverflater som har vært belagt med diesel, er EKSTREMT vanskelige å få godt feste på - uansett hvor mye vask og rens og avfetting som gjøres. De frarådet rett og slett produktet sitt til rep av dieseltank. Jeg kappet bort og fikk sveist i nye bunner. Angrer ikke på det. Tankene er vanskelige å få ut (må løfte ut motor først) så jeg er glad jeg slipper å gå og tenke på om i dag er den dagen det kjemiske metallet løsner så jeg må ut med dem en gang til.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.