Jump to content

Ibiza 17 sport selvlensing


Ajm

Recommended Posts

Hei,

har kjøpt en Ibiza 17 sport, sannsynligvis fra 1992-1995. Ikke sikker. Da jeg kjøpte båten opplyste selgeren at røret som stikker litt opp av skroget og ligger i et hul området skal tettes igjen når båten settes ut i vannet. Dette er lensehullet, har sjekket det, lurer da på hvorfor den bør tettes igjen, og om dette er i det hele tatt riktig?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Ibiza 17 for noen båter siden. Proppen satte jeg kun i under gange, da det spruter opp når du treffer bølger. Når du ligger i havn lar du den stå åpen, da dette er selvlensningen.

 

Et annet råd: sjekk wieren til styringen. Den blir liggende konstant fuktig i «brønnen» der den kommer opp fra dørken, og om vann kommer inn kan den ruste. Det skjedde meg, og det er ikke moro når den ryker i trangt sund på max fart.

Link to post
Share on other sites

Ajm skrev 36 minutter siden:

Ikke mye til selvlensing dette da. Tvert imot.

 

Selvsenkende båter skal man passe seg for! Kan det ha noe med vektfordeling ombord å gjøre? 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ajm skrev for 11 timer siden:

Den er nå på vannet, opplevde at røret må plugges igjen da vannet strømmet inn gjennom røret. Ikke mye til selvlensing dette da. Tvert imot. Noena andre som har opplevd dette?

75hk Yamaha 3 sylindrethadde jeg, opplevde ikke det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...