Jump to content

Polering av propell


Petter1337

Recommended Posts

Hei!

 

Har gjort følgende med propellen etter råd fra andre på min Scand Baltic 

 

1. Rur/ syrevask / vask

2. Slipt propellen med myk flapdisk med Autosol.

 

Propellen er blank og fin men ser små «riper» som kommer fra flapdisk’n. Det er ikke riper som er kjennbare så skulle tro en kan få det vekk.

 

1. Har dette noe å si for groe siden det er «porer» / riper?

2. Hvordan kan jeg få den helt blank igjen, om det går? 
3. Antar jeg må polere, men med hva? Noe grovt som sliper det ned?

4. Må jeg sette inn propellen med noe?

 

Takk for råd!

IMG_6161.jpeg

IMG_6162.jpeg

Link to post
Share on other sites

Er det en slik flapdisc du har brukt? Den blir nok litt grov for siste finish. IMG_0956.jpeg.ee1a71de64508c91600cad57875689f5.jpegJeg bruker flapdisc med filt til siste runden, da kan man ikke se antydning til sliperoser. Dessverre har Biltema sluttet med akkurat denne, men det er sikkert mulig å få tak i en med filt andre steder. 
IMG_0955.jpeg.6e31f8bb906fc18a9f155eead3c09fad.jpeg

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Hakkannen said:

Er det en slik flapdisc du har brukt? Den blir nok litt grov for siste finish. IMG_0956.jpeg.ee1a71de64508c91600cad57875689f5.jpegJeg bruker flapdisc med filt til siste runden, da kan man ikke se antydning til sliperoser. Dessverre har Biltema sluttet med akkurat denne, men det er sikkert mulig å få tak i en med filt andre steder. 
IMG_0955.jpeg.6e31f8bb906fc18a9f155eead3c09fad.jpeg

Riktig, brukt den blå «soft»

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Hakkannen said:

Den er fin til grovere polering, men dessverre ikke for sluttfinishen. Får håpe Biltema tar til vett og begynner med filtdiscen igjen.

Takk for det, forslag til å få dette helt 100 igjen?

Link to post
Share on other sites

Petter1337 skrev for 5 timer siden:

forslag til å få dette helt 100 igjen?

Du vil nok kunne få utbedret litt med samme disc med slipepasta, og ytterst lett press, men det ideelle er nok pasta og filtdisc. Det mangler ikke på at propellen er blank, og sannsynligvis har det mindre å si med disse sliperosene, men ønsker du fjerne dem helt må du jo få tatt toppene mellom dalene for å få det jevnt. En kamerat kjøpte splitter ny propell i fjor til sin Baltic, synes ikke finishen på den var bedre enn finishen du har på din propell, men det er jo selvfølgelig kjekt når det er best mulig😊

Link to post
Share on other sites

Du har allerede en propell som er blankere enn 95% der ute, så jeg ville ikke ha bekymret meg et øyeblikk. Men det er nå meg. Jeg fjerner groe og rur og skifter anoder, og det funker for meg. Høyglans under vannet har jeg ikke behov for. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...