Knerten9.9 Startet 14.April Del på Facebook Startet 14.April Hei! Kan man oppgradere denne (yamaha 9.9/15 hk 2 takt, 2002 mod, til 20 hk ved bytte av forgasser ? Evt høyere stigning på propell. (Den har pr idag 15 hk unnsug) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Nei da tror jeg du vil trenge mer en forgasser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Hansen Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April 9,9hk og 15hk (Ca 37kg) er samme motor, og 20hk og 25hk (Ca 47kg) er samme motor. Stor forskjell på kreftene i de 2 motorene, jeg har 25-hesteren på en 310 RIB, fin kombo...👍😊 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Knerten9.9 skrev 47 minutter siden: Kan man oppgradere denne (yamaha 9.9/15 hk 2 takt, 2002 mod, til 20 hk ved bytte av forgasser ? Svaret på det er ett klokkeklart nei. (leit å måtte svare klart nei særlig når jeg ser dette er din første tråd på Forumet... Velkommen ) Takk for at du lager en skikkelig god trådtittel tror ikke jeg har sett en bedre på første forsøk noen gang du har tydelig lest reglene for Forumet og rett og slett vist mange av de som har vært med i 10 år hvordan det bør gjøres... Da slipper Moderator å bruke opp sin tid på å måtte korrigere tullekopper, søkbarheten på Forumet blir god og det er bare positivt På en firetakter så har du ventilstørrelse(diameter på ventilen) og løft (hvor høyt ventilen løftes klar av setet) og kamakselens profil (som gir hvor lenge ventilen er åpen) På Yamaha 4T motorene som har samme data som "Sport" modellene så er motorene bygget for 20hk, derfor kan man enkelt få ut 15 eller 20hk av en 9.9 bare ved å bytte forgasser... På din to-takt motor så er det hverken kamaksel eller ventiler... der er det porter. Høyden, bredden og starten på portåpningen blir som ventilstørrelse, løft og kamakselprofil. Din motor er bygget for å gi maksimalt 15hk og da er det omfattende å ta ut mer effekt. Den puster enkelt og greit ikke inn nok luft og da hjelper det ikke å pøse på med mer bensin... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eika Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Spør på "oss båtrace intresserte" eller hva den gruppa på Facebook heter, om noen kan trimme den etter de gamle t250 reglene og hvor mange tusen de skal ha for jobben Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.