Jump to content

Ukurant luft-ventil (bajonett?) på SUP


Erik

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en SUP, eller rettere sagt en oppblåsbar badeplattform, med bajonett liknende ventil, men den er ikke helt lik.

Se bilde under,  der den er side om side med jolle ventilen. Den som er til SUP har skrå kant, mens jollen har rette kanter.

Det fulgte med fotpumpe, men jeg har 12v elektrisk trykkpumpe om bord, som jeg heller ønsker å benytte. 

 

Første innskytelse var da å bare bytte ventilen, så jeg kjøpte ny på Maritim, men den nye er litt større diameter, så den går ikke inn i 'hun' delen fra den gamle, Det følger med ny hundel, men denne må jo inn på innsiden i SUP, og det går jo ikke uten å lage hull..

 

Så da håper jeg at det kanskje finnes en type overgang som jeg kan sette på el-pumpen , men jeg finner ikke noe på google. 

Er det noen som vet hva disse to alternativene heter, så jeg kan google det mer spesifikt, eller vet hvor det kan være å få tak i ?

 

Slik ser de ut, side om side, Det er den løse som er ukurant med de skrå kantene sine :

bajonett.jpg.bd43497fcb9d1e02694550b81068066e.jpg

 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Det kan se ut for at ventil typen med skrå kant er vanlig på West og AquaQuick gummibåter også, se denne feks : https://www.westsystem.no/produkt/ventil-adapter-til-pumpe-forskjellige-modeller/

 

Da må det vel finnes en adapter mellom de to typene, så man slipper bytte pumpe hvis man har en av hver ?

 

I verste fall må jeg vel lage en selv, men da trenger jeg en 'hun' del som går inn i en slange. Jeg finner ikke det heller....

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...