Jump to content

Vanninntrengning i motorrommet fra fenderluke

AmpaLampa

Recommended Posts

Helt akterut, som en del av motorluken er det et rom til fendere etc. 

Grunnet dårlig konstruksjon renner vannet ned langs kanten og inn i dette lille rommet som har ført til at det er delaminert å vannet drypper ned i motorrommet under.

Hva er den beste fremgangsmåten for å få det tett og fint?

Pr nå har jeg kun montert en tetningslist nederst på luken (bilde 1) så det ikke fortsetter å renne inn vann.

PXL_20240415_120830513.jpg

Bilde tatt akterover, der vannet finner veien ned til maskinrommet:

PXL_20240415_120844686.jpg

PXL_20240415_120822176.jpg

Bør jo først få på en større kant underkant av lukeåpning, så det renner ut. 
Så er det beste å fjerne treplate i bunn av rommet og støpe tett rom med drenering ut.
Evt om du får det tørt og rent så du kan slipe rent og støpe oppå. 
Alternativt tilpasse plate i uorganisk matriale som tåler vann, og lime/fuge med tec7/ sika type lim.
Drenering ut på laveste punkt er viktig. 

Gullfisk skrev for 5 timer siden:

Evt om du får det tørt og rent så du kan slipe rent og støpe oppå. 

Tanken min er å slipe ned å se, hvis det ser greit ut blir det å fuge det tett for så å legge på epoxy.

Apropos drenering, så vurderte jeg å montere en lufteventil, det bør vel gjøre mye av samme nytten da det ikke er noe som er gjennomvått som skal inn?

index skrev for 5 timer siden:

Jeg ville ha limt på f.eks en bit aluminium flattjern på innsiden av kanten nede, slik at den stikker et par cm opp og leder vannet ut på dekk i stedet.

Det tenkte jeg ikke på, takk for tipset. Foreløpig har jeg limt på en tetningslist som gjør at vannet ikke kommer inn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...