Jump to content

Vanninntrengning i motorrommet fra fenderluke


AmpaLampa

Recommended Posts

Helt akterut, som en del av motorluken er det et rom til fendere etc. 

Grunnet dårlig konstruksjon renner vannet ned langs kanten og inn i dette lille rommet som har ført til at det er delaminert å vannet drypper ned i motorrommet under.

 

Hva er den beste fremgangsmåten for å få det tett og fint?

 

Pr nå har jeg kun montert en tetningslist nederst på luken (bilde 1) så det ikke fortsetter å renne inn vann.

 

PXL_20240415_120830513.jpg

 

 

Bilde tatt akterover, der vannet finner veien ned til maskinrommet:

PXL_20240415_120844686.jpg

 

 

PXL_20240415_120822176.jpg

Link to post
Share on other sites

Bør jo først få på en større kant underkant av lukeåpning, så det renner ut. 
Så er det beste å fjerne treplate i bunn av rommet og støpe tett rom med drenering ut.
Evt om du får det tørt og rent så du kan slipe rent og støpe oppå. 
Alternativt tilpasse plate i uorganisk matriale som tåler vann, og lime/fuge med tec7/ sika type lim.
Drenering ut på laveste punkt er viktig. 

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha limt på f.eks en bit aluminium flattjern på innsiden av kanten nede, slik at den stikker et par cm opp og leder vannet ut på dekk i stedet. Den kostruksjonen der så lite gjennomtenkt ut!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 5 timer siden:

Evt om du får det tørt og rent så du kan slipe rent og støpe oppå. 

Tanken min er å slipe ned å se, hvis det ser greit ut blir det å fuge det tett for så å legge på epoxy.

Apropos drenering, så vurderte jeg å montere en lufteventil, det bør vel gjøre mye av samme nytten da det ikke er noe som er gjennomvått som skal inn?

 

index skrev for 5 timer siden:

Jeg ville ha limt på f.eks en bit aluminium flattjern på innsiden av kanten nede, slik at den stikker et par cm opp og leder vannet ut på dekk i stedet.

Det tenkte jeg ikke på, takk for tipset. Foreløpig har jeg limt på en tetningslist som gjør at vannet ikke kommer inn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...