Jump to content

Summer Fun vs River 350


123 Du er grei.

Recommended Posts

Summerfun vs river 350

 

Hvilken vil du anbefale og hvorfor?

 

Går det fint å kjøre med kun 9,9 og hvor fort de med kun 9,9?

 

Hva er evt straffen/boten om den oppjustert til 15hk. Ser de fleste på finn.no er oppjustert.

Link to post
Share on other sites

Gutten har en River 350 med 9.9 Suzuki justert opp til 18hk. Han kjører fra de andre gutter med summerfun å 9.9 yamaha oppjustert til 15 og 20. Går over 20knop med han i båten når den er trimmet rett.

 

Boten vet jeg ikkke hva er. Men er du 16 elller eldre, kan du jo ha 25hk uten båtførebevis. Men under 16 maks 10hk.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Summer fun mener jeg krever minst 15hk. Kommer litt an på bruken, men med meg som voksen og guttungen på 13 så var det så vidt vi fikk den i plan med kun 9.9. Det var rett inn og fjerne sperren sånn at den ble 15hk (yamaha 4t). Skal du ha litt mer folk om bord så må den nesten være 20hk. Vår som er 20 planer ikke med 2 voksne og 2 barn. 1 voksen og 2 barn går fint. 

Link to post
Share on other sites

2 voksne å 2 barn i en summer fun, må da være vldi sosialt vil jeg mene. Båten er jo smok full da.

 

Begge disse båter er jo små å ikke beregnet for familie utflukter.

Så at den ikke planer med 4 personer ombord, er vel ganske så logisk vil jeg mene.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

I vår gjeng så er vi mange som bruker summerfun som lettbåt. Da er det greit at den planer når vi er alle om bord når vi skal på korte utflukter. Det gjør ikke denne. Funker fint til alt annet.

Tidligere hadde vi en zodiac med 15hk på. Den fikk vi i plan med 4 mann i. Ikke alle som bare bruker disse som båt kun for ungdom. Det var bare en forklaring på hvordan den funker for oss. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...