Jump to content

Kjøpe båt med Yanmar 4lha-stp 2003 modell gått 5700 timer?


Kåiem

Recommended Posts

Hei

 

Jeg tenker å kjøpe ny båt og har sette på denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=224916706

 

Motoren, en Yanmar 4lha-stp 2003 modell er gått 5700 timer. Dette synes jeg høres veldig mye ut. Ifølge selger er motoren veldig godt ivaretatt.
 

Er båten verdt pengene? Eller er det fornuftig å kjøpe en båt med en motor som har så høyt timetall? 

 

Link to post
Share on other sites

Disse motorene skal jo være skuddsikre. Har selv en 4lhdte fra 1993 som har tuslet ca 6000 timer. Det eneste jeg har gjort på 10 år er å bytte eksosbend og ikke oljeforbruk. Starter lett sommer som vinter. Båten ser jo unektelig veldig fin ut.  På fb er det en gruppe "yanmar motorer" hvor det finnes mye kompetanse. Lykke til🙂

Link to post
Share on other sites

Båten har jo riktig motor mht størrelse og er den normalt kjørt og vedlikeholdt så er timeantallet ikke noe  problem. Her er jo turbo og dyser tatt, noe som er slitedeler.

 

Mekanisk slitasje er ikke noe man trenger å forholde seg til med normalt fritidsbruk, selv påhengser går mange tusen timer i dag uten problemer. Svogers  140 hk Suzuki passerer snart  7000timer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...