Kåiem Startet 23.April.2024 Link til dette innlegget Startet 23.April.2024 Hei Jeg tenker å kjøpe ny båt og har sette på denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=224916706 Motoren, en Yanmar 4lha-stp 2003 modell er gått 5700 timer. Dette synes jeg høres veldig mye ut. Ifølge selger er motoren veldig godt ivaretatt. Er båten verdt pengene? Eller er det fornuftig å kjøpe en båt med en motor som har så høyt timetall? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Disse motorene KAN gå 10-12000 timer om de er godt vedlikeholdt, men hadde vært skeptisk om service intervaller ikke er fulgt opp. Fin båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Disse motorene skal jo være skuddsikre. Har selv en 4lhdte fra 1993 som har tuslet ca 6000 timer. Det eneste jeg har gjort på 10 år er å bytte eksosbend og ikke oljeforbruk. Starter lett sommer som vinter. Båten ser jo unektelig veldig fin ut. På fb er det en gruppe "yanmar motorer" hvor det finnes mye kompetanse. Lykke til🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Kåiem Svart 23.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Okei. Takk for kjappe og gode svar 👍. Tar en kikk på båten så får vi se 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.April.2024 Link til dette innlegget Svart 24.April.2024 Kad42'n til en kamerat har gått 25k timer. Så 5700 timer er bare godt innkjørt Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.April.2024 Link til dette innlegget Svart 24.April.2024 Båten har jo riktig motor mht størrelse og er den normalt kjørt og vedlikeholdt så er timeantallet ikke noe problem. Her er jo turbo og dyser tatt, noe som er slitedeler. Mekanisk slitasje er ikke noe man trenger å forholde seg til med normalt fritidsbruk, selv påhengser går mange tusen timer i dag uten problemer. Svogers 140 hk Suzuki passerer snart 7000timer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.