Jump to content

Turteller aksel (sluring)


Timmeeh

Recommended Posts

Har noen prøvd å montere turteller på aksel for å se når man slurer? 
 

https://www.ebay.com/itm/404351326899?itmmeta=01HW5ZM7B020B78N0Z2MQVXGET&hash=item5e25379ab3:g:XQkAAOSwZBVkmVKC

 

har bare 10mm aksel synlig før pakkboks så regner med jeg må montere den på klemflensen. Kan se ut som det er en magnet som gir signal til sensor? 
 

grunnen er at jeg synes det er vanskelig å kjenne/høre hvor mye den er innkoblet. Blir ofte litt for mye propell når jeg drar bruk, så tenkte dette hadde vært verd forsøket for å ha en indikasjon. Evt andre løsninger? Oljetrykksensor på giret? Har en zf45 ombord. 

Link to post
Share on other sites

Burde fungere ypperlig den der for registrering av turtall på aksling. Ser ut som det følger med magnet også. Du kan lage deg en liten brakett til magneten som du fester til ene bolten på flensen. Så lager du en brakett til sensoren som du muligens kan skrue fast på giret.

Link to post
Share on other sites

bellen skrev 4 minutter siden:

Burde fungere ypperlig den der for registrering av turtall på aksling. Ser ut som det følger med magnet også. Du kan lage deg en liten brakett til magneten som du fester til ene bolten på flensen. Så lager du en brakett til sensoren som du muligens kan skrue fast på giret.

Til den prisen tror jeg det er verd forsøket. Kan evt lime fast en aluvinkel i skroget for å skru pickupen i hvis jeg ikke finner noen plassering fast i giret.

 

Må se på feste av magneten. Klemflensen har jo et spor jeg muligens kan banke den ned i, evt lage en stålbit til ene bolten ja som du sier og feste den der. Var ikke bilde av magneten så vanskelig å ta detaljene der foreløpig.

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 10 minutter siden:

Det vanlige er vel å sette tusjmerke mellom aksel og klemflens. Alternativ kan tape også fungere. 

Sluregir. Ønsker å se «live» reduksjon i turtall på aksel på et instrument. Aksel sitter fast, klemflensen slurer ikke :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...