Jump to content

Båtfrakt på skip i norge.


Dag Larsen

Recommended Posts

Hei, 

Jeg skal frakte en 49fot 4,7mtr bred losbåt på 25tonn fra Trondheim til Fredrikstad. Jeg tenkte det burde være enkelt. Men i praksis så er det ikke mange som tilbyr denne ruten og som kan heise båter på dekk. Et av temaene er at mange ikke ønsker anløp til Kai på grunn av kostnader og vil heise båten på i fjorden. I mitt tilfelle er ikke det Så problematisk siden båten ikke går for egen maskin. Den må uansett bokseres. Men når et skip kommer til Fredrikstad kan det være problematisk på grunn av ansvar og tillate lossing i elva ved Fredrikstad Havn. Da må den bukseres helt fra utsiden av Hvaler. Et alternativ er å bruke et foretak med tabbeforsikring som jobber med slep.

Som jeg beskriver her Har jeg noen utfordringer å ta tak i derfor tenkte jeg å dele dette med dere i tilfelle Noen sitter på kompetanse og erfaring i forhold til denne situasjonen. Så jeg ville være svært takknemlig hvis noen har noen gode ideer og erfaringer, eventuelt om hvilke foretak som kan tenkes å kunne tilby disse tjenestene.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk frakta båten fra Tromsø til Trøndelag! veldig greit og billig, men de la i utganspungtet ikke til kai, da det koster mye for dem.  en annen tin er at det var umulig å planlegge noe pga. at de ikke viste tidspungt og lossingstid ble flyttet tre ganger. Jeg tegnet egen transportforsikkring. Brukte Ulvan

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...