Jump to content

Hvor får jeg kjøpt "kalesjefeste"


Aigi

Recommended Posts

lærte tidligere i vinter her på bp at det gjerne kalles nøkkelplate

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg har slike fester på dekk til baugstigens bøyler. Men baugstigen er 35 år gammel (minst), og litt bruk av google akkurat nå gir meg ingen bilder som ser ut som hos meg. Det virker som moderne stiger har gått over til andre typer fester. Så det er antakelig ikke all verdens hjelp i det sporet heller...

Link to post
Share on other sites

Dette er en Nimbus fra 2014, og båten er i produksjon enda, så kan være jeg får det der, men de fortoller gjennom spedisjonsfirma, så det er litt dyrt for så lite. Jeg får drøye det til jeg skal ha litt mer derfra :-)

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde et søk til, denne gangen med ditt bilde som søkekriterier. Da dukket det opp mye som lignet, nesten alt utenlands. Men det dukket også opp en finn-annonse, hvor i alle fall noen er nesten like - se på bilde nr 11 i annonsen under. Om den er rustfri eller ikke fremgår ikke, men kan jo hende selger vet...

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=285035598&ci=14

Link to post
Share on other sites

Takk for bryderiet, skal sjekke det nærmere. Det kan være at noen av de med skruehullene langs midtlinjen kan brukes hvis det skulle være rustfritt. Ser imidlertid at på de nøkkeplatene jeg har hjemme er det litt lengre mellom skruehullene enn på det til båten, og det er vel standard størrelse på slikt til dører. Vi får se hva jeg finner ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...