Storseien Startet 25.April Del på Facebook Startet 25.April Denne skulle vel passe til mitt Lowrace fs ekkolodd? Har en Airmar svinger fra før, men ble litt usikker siden det står Raymarine på den.RAYMARINE B60 dybde/temp, Bronse flush 20º tilt - Marineshop AS Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 25.April Del på Facebook Svart 25.April Ja, du kan bruke den, men må skifte kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 25.April Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April Takk abbor. Ein slik eg må då?7 Pin blå til 9 pin Adapter AIRMAR XDCRS Adapter, Lowrance plugg til 9 pin xsonic - Skitt Fiske Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 25.April Del på Facebook Svart 25.April Ja, det er vanlig å kutte dette adapteret og bruke 9-pinns kontakten fra dette. Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 25.April Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April Flotte greier. Tusen takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni Hei igjen. Kjøpte overgangskabel, men kjøpte feil. Kva menes med «blå» kontakt egentlig? Den er jo ikkje blå. Her er eit bildet av kontakten til svingeren. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Blå kontakt er en Lowrance kontakt med 7 mulige posisjoner for pinner, de var opprinnelig blå, men er nå svarte. Du trenger 000-13313-001 adapteret, kutte dette i to, kutte av Raymarine kontakten og så spleise ledningene i sammen. Airmar Lowrance Blå Rød Sort Sort Hvit Gul Airmar brun og skjermer (blank tråd) kobles til Lowrance blank tråd Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni Okey så den må kappes altså. Hadde håpet eg bare kunne brukt en overgangskabel. Eg glemte ledningen i båten, men går det an å se det på esken den kom i om det er dette adapterledningen du mener? Og det er bare å kappe i vei og surre det isammen igjen med teip over? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Ja, det er riktig kabel. Dette er den enkleste spleisern jeg kjenner til, tviler på at den er tilgjengelig i Norge. https://defender.com/en_us/gemeco-airmar-6-conductor-inline-chirp-cable-splice-d00218h Jeg har brukt koblingsboks med PG nipler og skjøter ledningene med sukkerbiter. Noen ganger lodder jeg og bruker krympestrømpe med lim over både enkeltledninger og hele kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni Fine greier. Da blir det kapping og skjøting med sukkerbiter i morgen. Tusen takk for hjelpa eg har fått av deg abbor. Det setter eg stor pris på Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Har brukt denne https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/elbokser/koblingsboks-003-2000055065 Og disse https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/monteringsdetaljer/kabelforskruing-m-gjenge-2-stk-2000051760 Og 1,5mm2 utgaven av denne. https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/monteringsdetaljer/koblingsplint-2-stk-2000017379 Er mange år siden jeg har koblet noe slik, hadde sannsynligvis brukt Wago klemmer i stedet for sukkerbiter nå. Brukte endehylser på ledningene sammen med sukkerbitene. Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 15.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni Var på Biltema og handlet på morgonden og har nå fått skjøtet isammen ledningene. Ser ut som det virker veldig fint, men sjøtemperaturen viser nok feil siden den viser 2,5 grader. I iveren etter å få skjøtet isammen ledningene så glemte eg jo å bruke koplingsboksen eg kjøpte, så får bare ta det av igjen og sette den på Tusen takk for hjelpa Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Juni Del på Facebook Svart 15.Juni I svinger installasjonsmenyen er det 2 B60 valg, B60-5k og B60-10k, du skal velge B60-10k. Forskjellen på de to er henholdsvis 5k og 10k nominell motstand på temperatursensoren. Sitér dette innlegget Link to post
Storseien Svart 15.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni Eg valgte B60-5k ja så da er det nok der problemet ligger. Du er dyktig Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Juni Del på Facebook Svart 16.Juni Abbor og noen andre her er seriøse båtgenier. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.