rolf1 Startet 27.April Del på Facebook Startet 27.April Samtidig med belgskifte på Bravo 3 drevet mitt, skal jeg også bytte kjølevannsslangen. Er det noe som må løsnes på innsiden av Transomen, eller er det bare å dra til den løsner? Har sett video på nett der slangen går inn på en vinklet plast-gjennomføring, men ser ikke ut som om det er tilsvarende her. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.April Del på Facebook Svart 27.April Her er framgangsmåten for å fjerne slangen NB! Dette er instruksjoner til et rep.kit i tilfelle evt. korrosjon i gjennomføringen inn i båten. Ser ikke dumt ut. Se link under. https://www.hardin-marine.com/instructions/125-40020i.PDF https://www.hardin-marine.com/p-74054-bravo-water-inlet-repair-kit-replaces-mercury-32-8m0090859.aspx Denne videoen viser/forklarer litt om innsiden. Dessverre en fryktelig musikk i deler av videoen. Heldigvis ikke hele Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Swingswong Svart 27.April Del på Facebook Svart 27.April Jeg klippet slangen og monterte vanninntak gjennom skroget. Mye bedre gjennomstrømning og kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.April Del på Facebook Svart 28.April Swingswong skrev for 1 time siden: Jeg klippet slangen og monterte vanninntak gjennom skroget. Mye bedre gjennomstrømning og kjøling. Ja det blir fort bedre gjennomstrømming hvis det gjøres korrekt. Men opplevde du noen kjøleproblemer før det? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
rolf1 Svart 28.April Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April Takk for tilbakemelding. Har vel kommet frem til at jeg kjøper meg et blendingskit, lukker eksisterende gjennomføring og borer hull i skroget for montering av nytt sjøvannsinntak der. Minuset er at det er så usansynlig trangt baki hekken der eksisterende gjennomføring er. Vanskelig å komme til med to hender. Og så håper jeg å treffe på et område i skroget som ikke har noe mellorom. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 28.April Del på Facebook Svart 28.April Teerex skrev for 17 timer siden: Ja det blir fort bedre gjennomstrømming hvis det gjøres korrekt. Men opplevde du noen kjøleproblemer før det? Jeg merket det kun ved høyt turtall. Nå kjører jeg veldig sjeldent med høyt turtall så det var egentlig ikke noe problem, men jeg innbiller meg at intercooleren blir kaldere med nok vann igjennom selv om motortemperaturen ikke er for høy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.