nomen Startet 27.April Del på Facebook Startet 27.April Kom ombord i båten igår og kjente en lukt av parafin/lampeolje i båten. Forstod ikke hvor det kom fra, men oppdaget at væsken inne i kompasset nesten var borte. Demonterer kompasset, og det er herfra lukten kommer. Hva er disse fylt med? Kan man bruke lameolje el. Ser ut som at det lekker fra en skrue under på kompasset, hadde håpet å fylle ppny væske og gi det en sjanse til. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
mawilu Svart 27.April Del på Facebook Svart 27.April Jeg har opplevd det samme,fylte med lampeolje siden det luktet det.etter et par uker fløt alle tallene løst i olje så det gikk rett i søpla . Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.April Del på Facebook Svart 27.April Mener de er fylt med 'siliconolje', noe slikt. Vanskelig å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.April Del på Facebook Svart 27.April Er nok greit å forhøre seg med produsenten av kompasset, har forstått det slik at det kan være forskjellige typer væske til forskjellige fabrikater og årsmodeller (parafinolje, vaselinolje, sprit, osv.). Det finnes dedikert kompassvæske å få tak i, men om den er kompatibel med ditt kompass er en annen sak. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 27.April Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April Jeg så den kompassvæska, men tror ikke jeg gidder å bruke 500,- på å fikse noe som kanskje blir iorden. Mulig jeg prøver lampeolje for det har jeg stående, om ikke blir det nytt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.