Jump to content

Hvordan sette sammen en Ilas1000w el-motor.


Charlis

Recommended Posts

Noen som kan dette bør svare, men har samme motor som jeg nylig kontrollerte børstene på.

Kabelen skal kobles til en av børstene ja, men hvilken så velger jeg å anta en del som andre får rette på 🙂

Antar børstene som står ovenfor hverandre har enten pluss eller minus. Ser ut på bildet ditt at to er koblet sammen med koblingen på oppsiden av isoleringsmaterialet, og to på undersiden.

De på undersiden må vel da være koblet sammen via godset, ellers mangler det vel en kabel. Så da må du vel se på hvordan kablene er montert i huset slik at pluss og minus ikke kobles direkte sammen. ( Ville tippet den skal kobles på en av de som er montert isolert fra godset forresten)Om ikke riktig svar har jeg ihvertfall løftet tråden 😀. Ps min motor på Ilas vinsjen er merket med merke/modell : Cima 30553.

Er egentlig like nysgjerrig på hvordan du skal feste andre enden i huset 😀

IMG_4266.jpeg.c6eb91c66563e1321f5351dc5b91aba3.jpeg

Link to post
Share on other sites

Jeg ville fulgt rådet til Fenris. Kontakt firma som driver med det.

Ser at min har tre grønne korte kabler. En minus går rett fra huset og opp til en børste, og en pluss fra hver pluss til hver sin side. Antar retning snus ved å endre magnetfeltet pa stator. Hvis alle børstene er isolert fra gods betyr vel det at du ikke kan koble feil, men som sagt antagelser fra min side…..

Link to post
Share on other sites

Jeg tror du ser det ganske tydelig når du setter resten av motoren riktig på børstehuset. De to andre tilkoblingene er jo koblet direkte på viklingene. Så da mener jeg å huske at det bare er en plass ledningen fra bolten passer på.

Setter inn et bilde fra jeg fikset min da bolten knakk. Det er hullet der det ikke står koblingsbolt i på bildet, du skal putte bolten du har. Og da er det bare en plass den rekker fram til.

Det er noen hakk som skal passe sammen når du setter børstehuset og statorhuset sammen. 

361238107_972375860673638_5144347100031498362_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...