Jump to content

Slitasje på gelcoat fra anode, kritisk?


blue moon

Recommended Posts

Sak: Rund akselanode hadde løsnet lenger ned på akselen og forskyvet seg oppover mot stevnlager, det er satt på slangeklemme så den ikke skal gli ned mot propell ved at den evt. kan løsne, ser jo at det er lurt og også ha en slangeklemme andre veien, eller Locktite på skruene.

Uansett, båten var kun oppe for inspeksjon og anodebytte. Jeg kjente på slitasjen, ingen glassfiber hår eller skarpe kanter. 2-komp. epoxy primer fikser dette lett, men burde dette absolutt fikses nå? Eller kan det fint vente til opplag i høst?  Det er jo viktig at det får tørket en stund også før en utbedrer.. 

Har jo lite lyst at båten skal suge store mengder vann jeg ikke blir kvitt. 

 

371.jpg.e944041adb1a6103b8603526f4bb130e.jpg

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
Share on other sites

Ingen fare, det er ikke slik at dette virker som en veke hvor vann suges inn og sprer seg videre rundt i et stort område ila. en sesong.

Fjern gjerne primer fra et litt større område til høsten, la det tørke vinteren over og deretter prime opp på nytt før stoffing. 

Slik ville i hvert fall jeg gjort det. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...