blue moon Startet 29.April.2024 Link til dette innlegget Startet 29.April.2024 Sak: Rund akselanode hadde løsnet lenger ned på akselen og forskyvet seg oppover mot stevnlager, det er satt på slangeklemme så den ikke skal gli ned mot propell ved at den evt. kan løsne, ser jo at det er lurt og også ha en slangeklemme andre veien, eller Locktite på skruene. Uansett, båten var kun oppe for inspeksjon og anodebytte. Jeg kjente på slitasjen, ingen glassfiber hår eller skarpe kanter. 2-komp. epoxy primer fikser dette lett, men burde dette absolutt fikses nå? Eller kan det fint vente til opplag i høst? Det er jo viktig at det får tørket en stund også før en utbedrer.. Har jo lite lyst at båten skal suge store mengder vann jeg ikke blir kvitt. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Lazyjack Svart 29.April.2024 Link til dette innlegget Svart 29.April.2024 Ingen fare, det er ikke slik at dette virker som en veke hvor vann suges inn og sprer seg videre rundt i et stort område ila. en sesong. Fjern gjerne primer fra et litt større område til høsten, la det tørke vinteren over og deretter prime opp på nytt før stoffing. Slik ville i hvert fall jeg gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 29.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2024 Betryggende, det var det jeg håpet på Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Krimart Svart 29.April.2024 Link til dette innlegget Svart 29.April.2024 Enig med Lazyjack. Skroget ditt suger vann til polyesteren er mettet uansett gelcoat eller epoxy, det tar bare mer tid. :-D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.