Jump to content

Kva båt er best?


Pioneer

Kva båt er best?  

156 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har en 15 fot Buster, med en gammal 25 hk Evinrude i hekken.

Denne brukes til å fiske fra; kjempestødig, også når man tar garna. Midtsommers klarer faktisk tom denne skyssen å dra opp voksne karer på vannski :yesnod:

Etter min mening en super all-round båt, som klarer seg med minimalt vedlikehold, selv om den går for lut og kaldt vann

Link to post
Share on other sites

Om ein månad les eg av resultatet!

 

Grunnen til at eg lurer på dette er at eg skal kjøpe meg ny båt!! :wink:

 

Eg ser etter ein båt som går litt raskt, og kan vera god å fiska i.

 

Den skal vera frå 12-17fot.

Det er første gang jeg opplever et båtkjøp som en demokratisk prosess. Jeg trodde det viktigste var å kjøpe en båt man likte jeg, ikke hva alle andre liker :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Kjøp strandebarmer eller oselver du Pioneer. For dei som bygger desse båtane har meir enn hundre års erfaring så du er garantert å få ein båt av god kvalitet. Dessutan var desse båtane bra nok for oldefedrene vore, og då er dei bra nok for oss også. :wink:

 

 

Heia strandebarmer :flag:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Hei, hei, heeeeeeei!

 

Nå må dere ta dere sammen litt. Pioneer skal kjøpe seg båt ut fra sitt bruksmønster som han svakt har anntydet. Da er det vel helt naturlig å liste opp aktuelle merker for å høre hva andre mener om disse? En ting er selve avstemmingen, men han burde i tillegg også kunne få mange seriøse kommentarer i denne tråden. Så ikke start en diskusjom om dette er demokratisk osv. Og dette er ikke et forsøk på diktatur fra min side, bare et ønske og godt(?) råd.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er første gang jeg opplever et båtkjøp som en demokratisk prosess. Jeg trodde det viktigste var å kjøpe en båt man likte jeg, ikke hva alle andre liker :yesnod:

 

Ikke sikkert det er så dumt

 

Da har man jo stor sjangse for ikke å kjøpe noe som synker mye i verdi.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Eg ser etter ein båt som går litt raskt, og kan vera god å fiska i.

Da kan du utelukke Cyber, Oselver og Strandebarmer! :yesnod:

 

Cyber må du vel omtrent åle deg nedi, og Oselver og strandebarmer er robåter. De får du ikke til å gå "litt raskt".

 

Litt merkelig utvalg av båter!

Link to post
Share on other sites

Du burde være litt mer presis hva du er ute etter. Litt vanskelig å stemme da det er veldig stor forskjell på båtene du har valgt. For eksempel Cyber som er en liten enmanns speedbåt for yngre, eller Oselver som er en robåt. Eller Pioner som er en båt i mykplast, og Buster som er i aluminium...

Link to post
Share on other sites

Oselver og strandebarmer er robåter. De får du ikke til å gå "litt raskt".

Er ikkje heilt einig, i dette. Men det kjem ann på kva du meiner med fort :lol: Eg trur det er fult mulig å få ein 16' strandebarmer eller Oselver opp i vell 10 knop. Men kva motorstyrke som skal til for å oppnå dette, det er ein annan diskusjon... :lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg litt stygg med deg Pioneer... :boxing:

 

Den båten du selv har, og har satt opp som førstevalg på lista, heter vitterlig Pioner.

Tror du mixer navnet med stereoanlegget i bilen din???

 

Jeg har forøvrig selv en Pioner Maxi, som jeg er godt fornøyd med.

JAJA; du har helt rett der ja!! HEHE :wink:

Link to post
Share on other sites

Kjøp strandebarmer eller oselver du Pioneer. For dei som bygger desse båtane har meir enn hundre års erfaring så du er garantert å få ein båt av god kvalitet. Dessutan var desse båtane bra nok for oldefedrene vore, og då er dei bra nok for oss også. :wink:

Heia strandebarmer :flag:

Dar tar du heit feil, da e ikj so veldi goe båta, HEHE :drink:

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg litt stygg med deg Pioneer... :boxing:

 

Den båten du selv har, og har satt opp som førstevalg på lista, heter vitterlig Pioner.

Tror du mixer navnet med stereoanlegget i bilen din???

 

Jeg har forøvrig selv en Pioner Maxi, som jeg er godt fornøyd med.

JA du har helt rett!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...