Amica Startet 29.April Del på Facebook Startet 29.April Skal skifte propell på min Viksund 360 med motor TAMD63P. Har bestilt samme propell som levert originalt, 25×30, men det viser seg at det har blitt en del problemer med leveranse. Har fått tilbud om propell 24×31, men her strekker ikke min kompetanse til. Så håpet er at noen på forumet kan si noe om hvordan propell på 24×31 vil virke i forhold til den originale på 25×30. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Timmeeh Svart 29.April Del på Facebook Svart 29.April Den vil nok bli litt lettere. En tomme diameter gir mer utslag enn en tomme stigning. Hvor kjøper du? De fleste seriøse som selger propell kalkulerer jo slikt selv, eller har en tredjepart de kontakter. Sitér dette innlegget Link to post
Amica Svart 29.April Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April Takk for tilbakemelding. Handler hos Sleipner via en lokal forhandler. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Timmeeh Svart 29.April Del på Facebook Svart 29.April Amica skrev for 5 timer siden: Takk for tilbakemelding. Handler hos Sleipner via en lokal forhandler. Sleipner har kalkulator så de kan nok gi deg svar på hvilke endringer du kan forvente. Trolig marginalt men verdt å undersøke før evt handel synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.April Del på Facebook Svart 29.April Det er flere faktorer enn diameter og stigning som innvirker. Antall blader, utforming på bladene (skewback/ ikke f.eks), samt bladareal. Men teoretisk høres ikke dette så galt ut. Som @Timmeeh sier så er denne propellen teroetisk litt lettere enn den som satt på originalt. Det er teorien. Praksis vil vise seg. Hør om mulighet for bytte/ retur om det blir for galt. En noe lettere propell enn originalt er ofte gunstig da båter som regel ikke blir lettere med årene og motoren blir ikke sprekere.. Båtprodusenter har dessuten ofte en tendens til å sette på en propell som er litt på tungsiden som fungerer på en ny og fjærlett båt rett ut av fabrikken, men ofte er litt for tung i praksis og real life. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Amica Svart 30.April Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April Takk for tilbakemeldinger. Som sap_2000 er inne på så har også jeg vurdert å prøve den altrnative størrelsen . Skal forhandle litt så får vi se. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.