Jump to content

Hvilket lim kan jeg bruke?


tom Cognac

Recommended Posts

Mot dreggkassa i forpiggen har jeg en vegg/skott. Denne var trukket med et stygt stofflignende greie som jeg rev ut da jeg begynte å restaurere båten. Stoffet var limt på forsiden (ut mot forpiggen) og brettet og stiftet på baksiden. Nå har jeg limt på 3mm skrogkledning på forsiden (som kommer mot forpiggen), tanken er å brette det rundt kanten og feste det - på ett eller annet vis. Jeg har en stiftemaskin som bør være sterk nok (har bl.a brukt den til å spenne lerret på kilerammer til oljemalerier), men den er ikke sterk nok til å trenge inn i kryssfineren. Derfor lurer jeg på om noen vet om et lim som er sterkt nok og som jeg kan bruke? Jeg har brukt casco våtromslim på forsiden (vil ikke bruke kontaktlim. Har hørt at det ikke blir bra!). Bildene viser det som er tenkt å brette over/rundt.

WP_20240430_15_12_40_Pro__highres.jpg.2240d2862b99ef27c42b31cfd3670956.jpg

 

Den delen jeg holder i skal altså brettes stramt over til baksiden og (forhåpentligvis) limes fast :crazy:

WP_20240430_15_12_53_Pro__highres.jpg.1659b63330c7dcec1fd26a69846a0deb.jpg

 

Noen som har noen tips her?

 

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...