Jump to content

Er Biltema og seaflo Sjøvannsfilter like?


larsand

Recommended Posts

Etter sjøsetting med varmgang grunnet utett sjøfilter fra Volvo penta så har jeg bestemt meg for å kjøpe ett med gjennomsiktig lokk.. utifra bilder så ser disse to helt identiske ut. Er det noen som har formening om de er like og evt om de holder mål? Motoren er en tamd41b

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev On 1.5.2024 at 22.33:

Bruker Biltema sitt på min fnm270 å brukte det også på min 41A før det. Fungere helt topp det.

Er jo ikke just noe high tech dette.

 

Men er disse plastboksene til å stole på, uansett merke eller fabrikat?

Jeg er kitt skeptisk til alle disse plastgreiene. Vet ikke akkurat hvorfor jeg er det, men har jo sett at div. plast i andre sammenhenger etter hvert har blitt sprøtt og knekker lett.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke svare på hvor lenge det bil holde. Men det er som jeg kan se, samme kvalitet som det andre jeg kjøpte på maritim til andre båten.

Å det virker solid. Fungere også fint, da mitt hadde en del ålegræs i koppen når jeg nettopp renset det.

 

Det sitter jo i et mørkt motorrom. Så blir jo ikke utsatt for masse uv stråling heller.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 1 time siden:

Det sitter jo i et mørkt motorrom. Så blir jo ikke utsatt for masse uv stråling heller.

 

Ja det det er sikkert en stor fordel.

Ser det er mange som bruker disse plast sjøvannsfiltrene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...