Jump to content

impellerbytte på tohatsu m9.9d2. får ikke av undervannshus


larsand

Recommended Posts

som beskrevet i overskriften så sliter jeg med å fa av undervannshuset på en tohatsu 9.9 fra ca 2003.. har skrudd av de 4 boltene jeg har lokalisert men det sitter som støpt. er det en 5 eller 6 bolt jeg ikke har lokalisert? har prøvd å slå med gummihammer samt å kile det med flattrekker 

er det noen som har gjort dette før? er rett for å slå istykker ting hvis jeg bruker mer kraft

 

Link to post
Share on other sites

Har du løsnet akslingen som går til giroverføringen. 

På min (tror det var 99-mod)  var der et lite deksel på siden av stammen  som måtte skrus av - og en umbrakoskrue innenfor som måtte skrues ut for å løsne akslingen .....

BONITA I

Link to post
Share on other sites

larsand skrev for 13 timer siden:

er det noen som har gjort dette før? er rett for å slå istykker ting hvis jeg bruker mer kraft

Som en av de 96382 her inne så tipper jeg at ca 60000 har gjort det...
Bruker tollekniv og ikke skrutrekker fordi da har en større kontaktflate og lager mindre skader på kantene.

Setter motoren på stativ (om den ikke sitter fast på båt) så dunker jeg sideveis på finnen med tung plasthammer.

Funker ikke det så finner jeg en 2x4" stump som jeg legger på bakkant av girhuset og dunker nedover med tung hammer. En Chrysler og noen Arcemedes Penta har gått dritt men ellers er det grei skuring.
Om du ikke liker jobben anbefaler jeg å rengjøre skruehull og sette in skruer og kontaktflater med vannfast fett, så slipper du å slite når det skal fra hverandre neste gang du skal bytte impeller...

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...